Hej!
I fredags upptäckte vi att det började droppa vatten genom granpanelen i vårt åstak. Försökte att få tag på byggledaren eftersom vi endast har bott i huset i lite mer än 1 år. Tyvärr gick han inte att nå, men har senare fått uppgifter att det troligen är snö som yrt in på vinden och börjat töa. Skall det verkligen vara så att det börjar läcka efter ca 1 år? Vad kan man göra? Jag har varit uppe på taket (14 graders lutning) och skottat bort snön för att sedan inspektera pannorna, men det visade sig att de var hela. I anslutning till skorstenen så är det fuktigt, men jag kan inte se någon snö. Åstaket går inte att inspektera av förklarliga skäl. Så jag funderar fortfarande hur det kan komma sig att det läcker in!
Någon som har några råd åt mig?
/Lennart