Skånepåg skrev:
Tänkte bara berätta att jag nu har varit ute och jagat och fått tag i mitt förnuft! Till våren/sommaren blir det till att få plåtslagaren att göra nytt beslag till vår skorsten! Gör om, gör rätt!

Jag har även öppnat upp från insidan och sett hur illa det är. Råsponten var blöt men inte värre skadad, däremot var ett läkte som låg längs med skorstenen murken så det får ju bytas.

När vi byter beslaget, tror ni man kommer åt att laga pappens anslutning mot skorstenen som uppenbarligen också släpper förbi vatten?

Mvh
Mats
det går absolut det blir till att ta bort lite läkt och pappa assfaltklister o spik

Elkludde skrev:
det går absolut det blir till att ta bort lite läkt och pappa assfaltklister o spik
Går absolut att göra och borde göras men med plåt pannor kan man behöva ta bort väldigt mycket ibland då plåten oftast är i stora bitar men har man tur går det utan att ta bort plåten.

johan ivarsson skrev:
Går absolut att göra och borde göras men med plåt pannor kan man behöva ta bort väldigt mycket ibland då plåten oftast är i stora bitar men har man tur går det utan att ta bort plåten.
I detta fallet skall ju ändå plåten bort ?

Risken är att du upptäcker att plåten är lagd ovanpå gammal papp och att all papp på hela taket borde bytas.

Elkludde skrev:
I detta fallet skall ju ändå plåten bort ?
Jag menar tak plåten.

Redigerat:
johan ivarsson skrev:
Jag menar tak plåten.
OK det är pannplåt,ser nu när jag kollade bilderna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.