Till en början kom det bara någon droppe då och då, men nu droppar det på rejält.
Går det att fixa tror ni lr är det ny slang o kopplingar som gäller o använda mer limm?
https://goo.gl/photos/oUbtWrJ8SJ6gjEKdA
1st bild, 1 st film.
Går det att fixa tror ni lr är det ny slang o kopplingar som gäller o använda mer limm?
https://goo.gl/photos/oUbtWrJ8SJ6gjEKdA
1st bild, 1 st film.
Vad använde du för lim?
Jag använde det här till både hårda, genomskinliga och mjuka rör, inga läckor alls.
https://www.dammbutiken.se/griffon-wdf-05-250-ml-med-pensel
Jag använde det här till både hårda, genomskinliga och mjuka rör, inga läckor alls.
https://www.dammbutiken.se/griffon-wdf-05-250-ml-med-pensel
Det där är ingen koppling som skall limmas överhuvudtaget. Har sådana till min pool. Slangen skall ligga i linje med den vita plastkanten och sedan skall klämringen vara i den kopplingen du skruvar fast den. Och det är knappast poolpumpens koppling. Du har en klämkoppling där det bör vara en limkoppling.
Detta är en koppling för limning:
http://www.rubinpool.se/produkter/pvc-detaljer/pvc-kopplingar/unionskoppling-50-mm-1-12-inv-ganga
Här är den koppling du har, består av 2st kopplingar där de möter varandra.
http://www.badbutiken.se/Klamkoppling-rak-1-12-utv-x-50/article
Jag har denna pumpen och där är det solklart att det är limkoppling som gäller, vilket medföljde
http://www.rubinpool.se/produkter/pool-tillbehor/sandfilter-pump/optima-poolpump-075-hk
http://www.rubinpool.se/produkter/pvc-detaljer/pvc-kopplingar/unionskoppling-50-mm-1-12-inv-ganga
Här är den koppling du har, består av 2st kopplingar där de möter varandra.
http://www.badbutiken.se/Klamkoppling-rak-1-12-utv-x-50/article
Jag har denna pumpen och där är det solklart att det är limkoppling som gäller, vilket medföljde
http://www.rubinpool.se/produkter/pool-tillbehor/sandfilter-pump/optima-poolpump-075-hk
Lite OT tills Zenon svarar.
Kojak, har du kollat vilken aktiv effekt din pump har, jag har den minsta Optimapumpen 0.25hk 160W och den förbrukar 550W.
Liite mer än vad jag hade tänkt, men den pumpar på bra!
Kojak, har du kollat vilken aktiv effekt din pump har, jag har den minsta Optimapumpen 0.25hk 160W och den förbrukar 550W.
Liite mer än vad jag hade tänkt, men den pumpar på bra!
Klicka här för att svara
