Till en början kom det bara någon droppe då och då, men nu droppar det på rejält.
Går det att fixa tror ni lr är det ny slang o kopplingar som gäller o använda mer limm?
https://goo.gl/photos/oUbtWrJ8SJ6gjEKdA
1st bild, 1 st film.

Det är ett helvete med dessa poolpumpar, kvaliteten är kass. Är det inte o-ring på den som hehöver bytas?

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
gusvo085 skrev:
Det är ett helvete med dessa poolpumpar, kvaliteten är kass. Är det inte o-ring på den som hehöver bytas?
Nej det är vid slangen det kommer upp, och den har jag limmat

Du måste ha gjort något fel ? Skall inte vara något lim heller. Det är inte så att du glömt o ringen ?

Redigerat:
Detaljbild av en ihopkopplad avloppsslang och avloppsrör i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du kan prova att ta isär kopplingen med varmluftpistol och limma om den, om det inte lyckas är det bara att köpa nytt.
Det borde räcka med en ny unionskoppling och en skarvhylsa, slangen borde räcka.

Jag hade samma problem och trodde det var o-ringen, väl bytt så hjälpte det inte. När jag kände på änden så verkade plasten vara lite hårdare så jag skar av 3-4 cm i änden och sedan dess har de hållt tätt.

• Gilla
Tyson68
  • Laddar…
K
Det där är ingen koppling som skall limmas överhuvudtaget. Har sådana till min pool. Slangen skall ligga i linje med den vita plastkanten och sedan skall klämringen vara i den kopplingen du skruvar fast den. Och det är knappast poolpumpens koppling. Du har en klämkoppling där det bör vara en limkoppling.

K
Lite OT tills Zenon svarar.
Kojak, har du kollat vilken aktiv effekt din pump har, jag har den minsta Optimapumpen 0.25hk 160W och den förbrukar 550W.
Liite mer än vad jag hade tänkt, men den pumpar på bra!

K
Har optima 0,5hk vet inte vad den förbrukar men som du säger är det ett fruktansvärt bra drag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.