Hej!

Varje gång jag diskar med diskmedel så läcker det ut så här från rören (inringade områden). Har skruvat loss och gjort rent och skruvat tillbaka allt ordentligt men det fortsätter ändå att läcka. När jag bara har vattnet på så funkar allt som det ska men det är just skummet som kommer ut. Vet ej om det kan vara för att det är fett och annat som sitter i rören där jag själv inte kan göra rent, vilket gör att skummet ej hinner åka bort eller liknande. Någon som vet? Kan man lösa det själv eller är det bättre att ringa rörmokare?

• Vattenlås under diskbänk där skum läcker från diskavloppsrör, inringat röda områden visar var läckage sker. Skål placerad under för att samla upp skummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Men det ska inte vara öppet där. Det är för att kunna ansluta en slang men du har inget där. Behöver pluggas.

• Gilla
filippakop12
  • Laddar…
Misstänker att det tidigare suttit en diskmaskin där och att det är öppet i toppen. En plugg löser problemet.
Vattenlås under diskbänk med rör och avstängningsventil; skål med diskmedelsskum syns under. Röda markeringar visar rördetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: två på den.

• Gilla
filippakop12
  • Laddar…
Tack för hjälpen! Ska in med en diskmaskin nästa vecka men då vet jag att det inte blir något strul när den är på plats.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.