Är det verkligen billigare att lacka än att köpa nya på t.ex IKEA?
Eller man kanske ska formulera sig som: Är de där luckorna verkligen värda att kosta på en omlackering?
De ser ut som en ganska billig sort.
Bortsett från det så tror jag att lackeringsfirman kan fixa till det där förutsatt att luckorna är torra. Men det kommer nog att gå ganska fort innan de ser likadana ut igen.
Eller man kanske ska formulera sig som: Är de där luckorna verkligen värda att kosta på en omlackering?
De ser ut som en ganska billig sort.
Bortsett från det så tror jag att lackeringsfirman kan fixa till det där förutsatt att luckorna är torra. Men det kommer nog att gå ganska fort innan de ser likadana ut igen.
jo JAG, haha, men det beror på vad Du är villig att betala. Jag vet inte var dörren är tillverkad av, spånskiva? Men tänk dig själv, att lägga ned en del jobb på en sådan dörr, den får m a o spacklas upp, och vem vet, den har kanske släppt i limningen, och kommer att röra sig ytterligare. Och då blir det ett nytt ärende här på Forumet, om den där dåliga målarfirman. Men låt säga att just den dörren kostar 1 tusenlapp att fixa till, så ser du att det knappast är en lönsam affär, på en gammal skåpsdörr, som kanske kostar 200:- ny. Färger och arbetslön kostar en slant idag. Ta dörren med till någon som sprutar dörrar, och hör vad de säger.
Jag hade gärna köpt på IKEA om måtten hade stämt. Men det här är Marbodal. Och enligt en kille jag pratat med på Marbodal har de ändrat storleken på luckorna sedan 1991 (då mitt kök är ifrån). Så då ser jag inte så många alternativ. Men kom gärna med tips om hur jag kan få IKEA-luckor (även lådor) att passa på Marbodal-köksinredning... 
Jo då, det kan vara svårt att få till det, med alla storlekar som finns. Kollar man din bild, verkar bänkskivan kort, den når inte riktigt över dörr/lådor, och är kanske orsak till att det blir fukt/vatten där. Mitt eget nybyggda kök, uppvisar samma problem, för kort överhäng. Kanske det är dörrar/lådor som blivit kraftigare. Du får kanske anledning att fundera, om inte årets julklapp blir ett nytt kök.
Det finns firmor som tillverkar måttanpassade köksluckor, tex http://www.koksluckan.se/
Klicka här för att svara