Hej!
Håller på att renovera vår tvättstuga där det var bakfall på vissa ställen. Jag la primer på det slipade betonggolvet och handspacklade bort bakfallen med upp till 1,5cm kombirapid från casco, inget fel där, det blev bra.
På förpackningen stod det att man kunde bygga upp till 2cm och att det var beläggningsbart efter 2h. Kanon tänkte jag och drog på en ny runda primer efter ca 5h och hade tänkt fortsätta med att flyta över hela ytan.. men! Där bromsade jag..
Även om handspacklet var gångbart och så efter ca en timme så var där fortfarande lite mörka partier när jag drog på primer efter 5h, tänkte bara på ”beläggningsbart efter 2h” och ville kötta vidare..
Har jag nu stängt inne fukt i handspacklet så att det inte kommer kunna bränna ordentligt eftersom där är primer på betongen under spacklet och primer uppe på spacklet?
Ska jag vänta tills morgondagen och se om fläckarna ljusnat? Om inte, kan jag ta och slipa över ytan lite lätt för att få bort primern och på så sätt få handspacklet att torka? Eller jag ska skita i att fundera så mycket och ta en öl istället?