3 410 läst ·
32 svar
3k läst
32 svar
Kylskåp - Kondens under glashyllan längst ner: Vad kan det bero på?
Det droppar lite vatten från kylskåpet. Ett vanligt problem - men jag har kollat "de vanliga" lösningarna. Jag har inget vatten i avrinningshålet och jag har ingenting som går mot den bakre väggen. Jag har kollat listerna längs med kylskåpsdörren och de ser hela och fina ut.
Jag hittar ingen kondens längs med väggarna eller någon annanstans i kylskåpet - förutom på glashyllan som är längst ner. Dvs den som sitter ovanför lådan med grönsaker/rotsaker. Den är väldigt fuktig och det droppar ner så att det till slut rinner ut framför kylskåpet. Vad kan denna kondens bero på?
Min fru tycker vi skall skaffa ett nytt kylskåp, men måste väl finnas någon lätt lösning tänker jag...
Jag hittar ingen kondens längs med väggarna eller någon annanstans i kylskåpet - förutom på glashyllan som är längst ner. Dvs den som sitter ovanför lådan med grönsaker/rotsaker. Den är väldigt fuktig och det droppar ner så att det till slut rinner ut framför kylskåpet. Vad kan denna kondens bero på?
Min fru tycker vi skall skaffa ett nytt kylskåp, men måste väl finnas någon lätt lösning tänker jag...
Du har inte ovanligt fuktiga grönsaker i lådan? Blir det någon skillnad om du tillfälligt tömmer lådorna under glashyllan? Inga öppna kärl med vätska i kylen som dunstar?K kia2 skrev:
Jag tror inte att jag har ovanligt fuktiga grönsaker. Men jag skall testa att tömma lådan. Jag har inga öppna kärl med vätska i kylen.Alfredo skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bumpar en gammal tråd, ska fläkten gå konstant i kylskåpet när dörren inte är öppen?electroluxaren skrev:
Har ett brummande ljud i mitt kylskåp med jämna mellanrum, låter halvt som det är kortis. Tänkte om det fläkten som gett upp för jag ser inte att den snurrar.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 559 inlägg
Kompressorn?