10 601 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
KylFrys + Mikro i samma högskåp?
Kanske du har rätt i och jag har funderat i de banorna också men jag tänker att jag använder inte mikro så mycket. Ensamhushåll och använder mikron framförallt till att tina saker, popcorn, värma mjölk och ibland värma lite rester från tidigare måltider. Alltså inte så ofta och då tänker jag att optimal arbetshöjd inte behöver prioriteras.
Ikea har en kyl/frys:
FROSTIG BCF159/ 65 integrerat kyl-/frysskåp 4 795 kr Bredd: 54 cm Djup: 54.5 cm Höjd: 157.6 cm
Med dessa mått skulle mikron komma på ca 160cm höjd. Borde vara ok, eller? Någon som har erfarenhet eller andra funderingar?
Ikea har en kyl/frys:
FROSTIG BCF159/ 65 integrerat kyl-/frysskåp 4 795 kr Bredd: 54 cm Djup: 54.5 cm Höjd: 157.6 cm
Med dessa mått skulle mikron komma på ca 160cm höjd. Borde vara ok, eller? Någon som har erfarenhet eller andra funderingar?
Du kan ju dock inte räkna med att micron hamnar på 160 cm, för under kylen har du ju en sockel på minst 16 cm. Din micro kommer alltså börja på ca 174 cm höjd, det är ju rätt högt (den som använder micron riskerar att tappa varm mat/dryck ner över sig själv).
Klicka här för att svara