Undrar om det är någon i vårt avlånga land som har placerat kyl och frys på olika ställen i köket? Vi har lite svårt att få ihop ritningarna så det skulle passa oss. Har en vän som har en vän som har kylen och frysen på helt olika ställen i köket och hon tycker att det ser bra ut och hon säger att det inte är några problem praktiskt sett. Hon har då naturligtvis placerat kylen på det mest förmånliga stället.
Tacksam för svar och bilder.

Har inga bilder, men min morbror och moster gjorde så när de byggde om sitt kök för några år sedan. orsaken var att få så mycket arbetsyta som möjligt. Det ser inte det minsta konstigt ut och de är väldigt nöjda!

Kom nu även ihåg att min far+bonusmor hade så i sitt förra torp, har inte ett minnne av att det var några problem med det.

Tack för upplysningarna. I tisdags beställde vi vårt nya kök och placerade kyl och frys var för sig och jag tror att det kommer att bli kanon. Vi har placerat frysen längre bort och kylen bredvid vårt gammeldagsa hörnsafferi. Då har man de intill varandra vilket resulterar i mindre spring. Kan lägga ut bilder när vi är på gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.