Hej!

Lite impulsivt och lockad av nedsatt pris på expert.se har jag nyss beställt en Samsung RSA1UHWP1 kyl/frys side by side.

När jag läser de få recensioner som finns är det blandade åsikter och ett par riktigt negativa! :O Någon tycker att den låter som en skördetröska - är det sant?? Jag tror att ljudnivån ska vara på 41 db (vilket inte stod i produktbladet från expert, utan något jag läst mig till på annat ställe). Någon har också skrivit att inredningen är skör och lätt går sönder. Låter ju inte så bra... :@

Snälla, finns någon som har erfarenhet från denna kyl/frys, innan jag hämtar ut och packar upp den?
 
41dB i hög frekvens kan vara trist..man måste få lyssna på en kyl frys innan köp...åk till butiken stå bakom och sätt i sladden och lyssna på start stopp ljud på kompressorn..värre kan det inte bli tänk bara på att det kan vara bullrigt i butiken...
 
Vi har ny Samsung kyl och frys dock inte samma modell och jag tycker inte de väsnas något speciellt.
 
SBS kyl/frys förutsätter att man har ingen familj. Extra frys bör ligga i närheten. Just tåligheten / oljudet vet jag inget om. Men Daewoos SBS plastinredningen är riktigt kass!
Lådor, glidskenor går sönder som satan. Efter 2-3 år, är plasten så skör att man inte vågar röra den.
SBS är snygga och riktigt opraktiska.
 
Jag har haft mitt Samsung Sidebyside i över 6 år och ahr inget negativt att säga om det.
 
Tack för alla svar! Blandade åsikter tycks det. Vår nuvarande frys är liten, så denna kan omöjligen vara mindre. Ljudnivån, blir nog till att åka till affären och provlyssna. Men det här med bräcklig inredning gör mig lite nervös...

Kanske är det så att man får vad man betalar för? Är det någon som har tips på annan side-by-side kyl/frys A+ i lagom prisklass med god kvalitet? Rejäl inredning och inte för högljudd? Ismaskin ej nödvändig...
 
Skulle nog föredra hög frekvens än låg. Har Boschskåp som har lågfrekvent ljud som tar sig vidare i hela huset. Högfrekvent isoleras till rummet det står i. Nya skåp låter tyvärr oftast mycket om man är van gamla freonskåp. Tyvärr.
 
Vi har Samsung SBS och är väldigt nöjda, vi märker inte av ljudnivån alls utom när den tar in vatten i ismaskinen ett par sekunder, och inredningen mår utmärkt. Den mindre frysen är inget problem alls, vi har 3 barn och hade inte valt annorlunda om vi gjort om valet idag.
 
Oftast när man köper vitvaror idag så letar man efter energi A+. Jämför man förbrukningen med en B+ så är det marginell skillnad men ett helt annat prisläge på produkterna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.