3 818 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Kviks spotlights
Någon som har erfarenhet av dessa?
Vi kommer att ha 2x80 + 1x80 överskåp i ordningen 80,40,80 (troligtsvis) och därunder finns diskmaskin, diskho och arbetsyta. Räcker det med 5st spots där? Dvs 2st/80-skåp och en under 40-skåpet (det blir ju symmetriskt iaf)?
Svårt att veta hur mycket de lyser egentligen när det alltid är så ljust i lokalerna man ser dem monterade i.. de är iaf på 10w.
Vi kommer att ha 2x80 + 1x80 överskåp i ordningen 80,40,80 (troligtsvis) och därunder finns diskmaskin, diskho och arbetsyta. Räcker det med 5st spots där? Dvs 2st/80-skåp och en under 40-skåpet (det blir ju symmetriskt iaf)?
Svårt att veta hur mycket de lyser egentligen när det alltid är så ljust i lokalerna man ser dem monterade i.. de är iaf på 10w.
En per 40 cm låter helt perfekt, har sett det på flera ställen och kommer själv att ha det (1 st 80 skåp = 2 spots, 2*80 skåp = 4 spots, 1 st 60 skåp = 1 spot). Dock väljer jag 20W istället och dimmer. 20W kan bli för mycket ibland, 10W för lite emellanåt, så försök få 20W och ha dimmer.
Finns en "underbar" transformator+dimmer (tycker jag!) hos t.ex http://www.theofils.se/ (http://www.theofils.se/produktsida.asp?produktfamilj_id=30400312). Tack för tipset som jag fick på denna sida!
Finns för 60 (3*20) och 105 (5*20) W. Bra pris, 350-400:- inkl. dimmer! Den lilla tunna plattan funkar helt perfekt, kan sättas på skåpvägg, på list, eller var som helst, syns lite, tar ingen plats.
Transformator kostar annars 100-300:-, dimmer 350-700:-!
Jag gjorde en miss när satte upp mina, satte dem för långt ut vilket medförde bra ljus över bänken, men lite för dåligt mot kaklet (som är det som "lyfter" vårt vita kök). Har nu flyttat in dem närmre väggen/kaklet (cc ca. 13,5 cm) och mycket snyggare ljus-sättning!
Finns en "underbar" transformator+dimmer (tycker jag!) hos t.ex http://www.theofils.se/ (http://www.theofils.se/produktsida.asp?produktfamilj_id=30400312). Tack för tipset som jag fick på denna sida!
Finns för 60 (3*20) och 105 (5*20) W. Bra pris, 350-400:- inkl. dimmer! Den lilla tunna plattan funkar helt perfekt, kan sättas på skåpvägg, på list, eller var som helst, syns lite, tar ingen plats.
Transformator kostar annars 100-300:-, dimmer 350-700:-!
Jag gjorde en miss när satte upp mina, satte dem för långt ut vilket medförde bra ljus över bänken, men lite för dåligt mot kaklet (som är det som "lyfter" vårt vita kök). Har nu flyttat in dem närmre väggen/kaklet (cc ca. 13,5 cm) och mycket snyggare ljus-sättning!
Hej!
Vi har precis installerat ett kvik kök och har två överskåp 60 och ett som är 40.
Vi satt 2 spottar per 60 skåp och ett under 40 skåpet. Lyser alldeles förträffligt.
Diskbänken är i rostfritt och vi har diskho + maskin precis som ni att lysa upp.
Som backup satte jag 3st 20w spottar i taket , 150mm utanför överskåpen, utifall att 10
rna skulle bli för lite. Dessa gör att det aldrig kommer att saknas belysning.
//Lecke
Vi har precis installerat ett kvik kök och har två överskåp 60 och ett som är 40.
Vi satt 2 spottar per 60 skåp och ett under 40 skåpet. Lyser alldeles förträffligt.
Diskbänken är i rostfritt och vi har diskho + maskin precis som ni att lysa upp.
Som backup satte jag 3st 20w spottar i taket , 150mm utanför överskåpen, utifall att 10
//Lecke
Har köpt mina spottar från en återförsäljare till Hide á Lite här i Stockholm. Väntar nu bara på transformator med touchdimmer som kommer nästa vecka. Sen ska vi installera ;Dginnfilt skrev:
Och så länken till Hide á Lite: http://www.elco.se/nav13899
/Dette
Klicka här för att svara