Ja, är det någon skillnad i kvalitet på Norgips och Gyproc gipsskivor?
Tänker då främst på Svensk standard, "normal" i storlek 13x1200x2400 hos respektive tillverkare.
Kollar man på Gyproc hos Beijer så får man nästan ge dubbla priset mot vad Norgips skivor kostar hos Hornbach eller Bauhaus.
Motsvarar den skillnaden i pris kvaliteten hos skivorna?
 
Nej, bara Beijer som är dyrare än alla andra om du inte har rabatt.... samma Gyproc-skiva på bygghemma.se (XL-bygg) för 15 kr mindre per skiva...

Med det sagt, kan rekommendera gyprocs nya ergolite gipsskiva, 25% lättare än klassiska skivor...det underlättar väldigt. Men de kostar något mer givetvis...
 
  • Gilla
Pompadom
  • Laddar…
Det ante mig. Kraftigt pålägg.

Men Norgips då? Hornbach och Bauhaus tar ju ca 60:- skivan innan diverse rabatter är dragna.
Det är ganska mycket billigare även om man jämför med Byggahemmas pris på Gyproc.
Hur kan det skilja så mycket om det inte finns någon kvalitetsskillnad på skivorna?
Kan gipsskivor vara en produkt då talesättet "man får vad man betalar för" inte stämmer så bra? ;)
 
Jag har satt en hel källare med Norgips och det var absolut inget fel på de skivorna. Faktum är att de var betydligt bättre än de skivor jag köpt på brädgårn därför att de förvarades inomhus (Bauhaus). Alla skivor var raka utan kanstötningar eller liknande.

Har precis gipsat ett garage med Gyproc, inga problem, men då fick jag rabatter som gjorde att det inte var lönt att åka till Bauhaus.
 
  • Gilla
Pompadom
  • Laddar…
Ok. Får väl ringa Beijer och se om de kan göra ngt med priset (de ligger på bekvämt avstånd) annars får det bli Norgips den här gången. Tack ska ni ha för hjälpen.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.