hsd
Mitt IKEA kök har överlevt bra, från 2002, med undantag frå ett par lådfronter som pga. en läckande balja vatten blev uppblötta över natten- det räckte för att spånet skulle svälla upp
Detta problem gäller ju alla spånprodukter inte bara IKEA

• Gilla
gaia och 2 till
  • Laddar…
A
Har samma problem med Ståt. Flagning av färg fanns när de var 5 år gamla. Färgen har flagnat på luckor bredvid IKEA-frys, diskmaskin och IKEA-ugn, så de verkar inte tåla köksmiljön alls, vilket kanske är förståeligt ifall de saknar grundfärg som ska göra att täckfärgen fäster.

E
Har ett faktumkök frånvaro ca 2012 med de vanliga släta luckorna. Passade på i samband med komplettering på att köpa nya luckor för att ersätta de som sitt närmast disk maskinen. Ett år senare har färgen krackelerar även på de nya luckorna. Jag tror själv att det har att göra med öppnandet av diskmaskinen i förtid. Vad tror ni om det?

Jag har varit noga vid alla kök jag gjort att alla köksluckor och lådfronter och andra utsatta delar är i riktigt trä och inte kompositmaterial.

Svårt att göra så mycket åt en lucka då det börjat sväłla

• Gilla
ichigo och 3 till
  • Laddar…
A Allinug skrev:
Har samma problem med Ståt. Flagning av färg fanns när de var 5 år gamla. Färgen har flagnat på luckor bredvid IKEA-frys, diskmaskin och IKEA-ugn, så de verkar inte tåla köksmiljön alls, vilket kanske är förståeligt ifall de saknar grundfärg som ska göra att täckfärgen fäster.
Hej
Jag har just nu en match med Ikea reklamation. Jag har lämnat en lucka för ommålning och då upptäckte vi att ingen färg har fäst vid mdf- skivan. Dom har rekommenderat mig att gå till konumentrådgivaren,men dom kommer inte att godkänna reklamationen. Jag har tackat för rådet och sagt att det nog blir konsumentansvarig reporter på Aftonbladet och Expressen i stället. Jag har även sagt att jag skall försöka nå så många som möjligt som har samma problem. Jag anser att Ikea brustigt i sin fortlöpande kvalitetsuppföljning

• Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Vi har oxå samma luckor med samma problem, ska bli intressant att se var detta leder.

/c
Christian

A Allinug skrev:
Hej kan du lägga ut bilder. Om dom inte ändrar sin ståndpunkt att vi "badat" med skåpluckorna,så kommer jag nästa vecka att kontakta Exressen och Aftonbladet samt informera Ikeas vd på det sätt dom bemöter sina kunder.

/c
Christian[/QUOTE]
M mrw skrev:
Vi har oxå samma luckor med samma problem, ska bli intressant att se var detta leder.

/c
Christian

Löser lite bilder under morgondagen.

/c

• Gilla
Kjell W
  • Laddar…
E erimos skrev:
Har ett faktumkök frånvaro ca 2012 med de vanliga släta luckorna. Passade på i samband med komplettering på att köpa nya luckor för att ersätta de som sitt närmast disk maskinen. Ett år senare har färgen krackelerar även på de nya luckorna. Jag tror själv att det har att göra med öppnandet av diskmaskinen i förtid. Vad tror ni om det?
Hej
Troligen ingen grundfärg, är nog värre på Ståt då vecket mellan plana ytan och vertikala dekoren är ett känsligt ställe.

• Gilla
J-stedt
  • Laddar…
K Kjell W skrev:
Hej
Troligen ingen grundfärg, är nog värre på Ståt då vecket mellan plana ytan och vertikala dekoren är ett känsligt ställe.
Om dom inte klarar att man öppnar diskmaskinen, så borde Ikea avråda att installera diskmaskin i deras kök eller råda kunderna köpa ett annat kök

• Gilla
phosun och 2 till
  • Laddar…
M mrw skrev:

/c
Christian
Hej
Kan du lägga ut bilder

Har exakt samma problem. Försökte byta luckor efter några år, men IKEA var ganska motvilligt.

Jodå även vi som har ett ståtkök från den tiden har samma problem tyvärr...

pinebar pinebar skrev:
Har exakt samma problem. Försökte byta luckor efter några år, men IKEA var ganska motvilligt.
Hej har du Ståtluckor oxså?

pinebar pinebar skrev:
Hej fick du igenom din reklamationen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.