115 026 läst ·
287 svar
115k läst
287 svar
Kvalitet IKEA kök - fler som råkat ut för samma sak?
Och vi hoppas och ser fram emot information om vilken uppgörelse det blev, så att vi andra kan utnyttja samma upplägg..K Kjell W skrev:
Går ju att googla på om någon lyckats, här är en länk att börja tråla/googla från... (grupptalan / class act action sweden)K Kjell W skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Grupptalan
https://uk.practicallaw.thomsonreut...ontextData=(sc.Default)&firstPage=true&bhcp=1
HejJ JohanLun skrev:
Jag är 75 år och har en allvarlig sjukdom, så för närvarande orkar jag inte engagera mig i någon grupptalan. Kan ev komma med synpunkter då jag erfarenhet från fastighetsbranschen och rättsväsendet.
Reklamerade luckor eftersom dom spruckigt i färgen på ovankant på några ställen, släta luckor i vitt från IKEA. Köpte köket 2007 och reklamerade 2010. Eftersom IKEA vid det laget bytt färgkod från en något mer gulvit till mer kritvit så funkade det inte att bara byta dessa luckor utan alla luckor och täcksidor byttes av IKEAs entreprenör (tror det var PEAB). Ett stort kök och många täcksidor som var stundtals svåra att byta pga kökets utformning. Bra service! Behövde inte tjata heller, det verkade väl känt att just denna serien hade problem med lacken. Tilläggas kan att vi inte bott i huset mellan 2007-2010 pga jobb på annan ort, så det kunde inte vara slitage på luckorna. Nya luckorna har hållet jättebra.
HejA AreliC skrev:Reklamerade luckor eftersom dom spruckigt i färgen på ovankant på några ställen, släta luckor i vitt från IKEA. Köpte köket 2007 och reklamerade 2010. Eftersom IKEA vid det laget bytt färgkod från en något mer gulvit till mer kritvit så funkade det inte att bara byta dessa luckor utan alla luckor och täcksidor byttes av IKEAs entreprenör (tror det var PEAB). Ett stort kök och många täcksidor som var stundtals svåra att byta pga kökets utformning. Bra service! Behövde inte tjata heller, det verkade väl känt att just denna serien hade problem med lacken. Tilläggas kan att vi inte bott i huset mellan 2007-2010 pga jobb på annan ort, så det kunde inte vara slitage på luckorna. Nya luckorna har hållet jättebra.
Intressant var det Ståtluckor? Jag har nu fått tillbaka min första renoveradr lucka den är jättefin. Kulörkod NCS 0502-y. Något ljusare än befintliga.
Vad bra att luckan blev fin. Upplever du den nya kulören som vitare (mindre gul) än originalkulören?K Kjell W skrev:
Även vi har ett Ståt-kök från 2008 som behöver målas om. Funderar just på kulören, vi har sidohyllor , vinhyllor, kokbokshyllor och täcksidor som vi inte avser att skruva ner och måla om och vill såklart hitta en kulör till luckorna som inte avviker för mycket från dessa hyllor och täcksidor.
Sopskåpsluckan har krackelerad färg i ovankant, men i övrigt är luckorna i OK skick, bara normalt slitage, men lite solkiga av missfärgningar etc.