2 989 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
kvadratmeterpris på stugor.
Jag skall bygga två stugor på vardera 60m2 i 1.5 plan. (40m2+20m2) Stugorna kommer att stå på plintar och det kommer att vara 220v el och VVS där avloppet kommer att ledas till ett gemensamt reningsverk Wehoputs 10. Avloppet behöver inte grävas ned. Båda stugorna och bastuns väggar kommer till hälften att vara fönster/dörrar av glas. Halva golvet på nedrevåningarna (Entre/toalett/kök) kommer att ha klinkers som golv 2 x 20 m2. Värmen kommer från vedeldad spis och värmepump. Bägge stugorna kommer att ha spishäll,ugn, mikro,diskmaskin och tvättmaskin. Taket kommer att ha filttak. Har ni gjort något liknande eller har ni en gissning vad man landar på för kvadratmeterpris? Klarar man sig om man räknar på 15000 kronor/m2?
Hej och välkommen!
Det låter som om stugorna är ganska exklusivt utrustade. (Med "filttak", menar du nån slags sedumtak?) Små byggnader får ett förhållandevis högre pris/m². Så jag tror inte det räcker med 15000. Snarare 25000.
Kommer du att leja bort arbetet eller ska du göra det själv?
Det låter som om stugorna är ganska exklusivt utrustade. (Med "filttak", menar du nån slags sedumtak?) Små byggnader får ett förhållandevis högre pris/m². Så jag tror inte det räcker med 15000. Snarare 25000.
Kommer du att leja bort arbetet eller ska du göra det själv?
Jag var lite rädd för det, att det är ute på en ö så gör ju dessutom transportkostnaderna dyrare. Jag hade hoppats att dessa"extra utgifter" skulle kompenseras genom att man inte behöver gjuta grund till huset eller gräva för el och avlopp. En del arbete kommer vi att göra själva men det mesta kommer vi nog att leja bort. Dock är vi ett aktiebolag som bygger så lite billigare kanske vi kan få det med hjälp av det.
Klicka här för att svara