Vi hade denna på taket men den fyllde ingen funktion längre, dock undrar jag om någon vet vad det är för något? 
På elektronikkortet står följande:
"
AB Thermia-Verken
Arvika
Sweden
MK 155
"
Kortet satt i det svarta "ufo":t på taket (se bild).
Huset är byggt 1978, hade först direktverkande elvärme till vattenburet system, därefter sen tidigt '00-tal bergvärmepump.
/Andreas
På elektronikkortet står följande:
"
AB Thermia-Verken
Arvika
Sweden
MK 155
"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kortet satt i det svarta "ufo":t på taket (se bild).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Huset är byggt 1978, hade först direktverkande elvärme till vattenburet system, därefter sen tidigt '00-tal bergvärmepump.
/Andreas
Kan det absolut vara, AB Thermia-Verken är numera "Thermia", så det kan det säkert vara.
Om det var en tempgivare så blir jag dock fundersam om varför den sitter i en svart pöastbehållare, mitt på taknocken, utsatt för fullt solljus.
PS. I "svarta ufot" var det ett likadant mindre ufo innuti i vilket kortet satt. Det var alltså först ett yttre väderskydd, därefter ett innerskal, och sen kortet.
Om det var en tempgivare så blir jag dock fundersam om varför den sitter i en svart pöastbehållare, mitt på taknocken, utsatt för fullt solljus.
PS. I "svarta ufot" var det ett likadant mindre ufo innuti i vilket kortet satt. Det var alltså först ett yttre väderskydd, därefter ett innerskal, och sen kortet.
Man tänker att det måste finnas ett antal fiffiga tankar bakom denna otroligt överarbetade lösning. Att man skall få med inverkan av sol och vind på något rättvisande sätt? Noterar också att det sitter ett värmeelement i givaren.WestbergA skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara