Hmm jag får då inte denna att fungera med alla plattor då kommer det upp E2 (termostatgivare fel)

Såhär ser det ut i kontakten och detta är terminalen.

Hur ska detta kopplas till 240v och visas inte i terminalen har ingen kopplingsschema.
Så vet inte riktigt vilken av 1-5 som är N men tänker mig att 5 är nolla

Tacksam som bara den för hjälp

• Elanslutningsplint med kablar i olika färger, inklusive blå, gul/grön och brun, anslutna med skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en elektrisk terminal med numrerade skruvkontakter från 1 till 5, använd för att koppla termostaten till strömförsörjningen.
    Skapa konto
Du behöver ger mer information kring detta.
Är det en ny häll du köpt?
Var kommer sladden med stickpropp ifrån?
Har du själv kopplat in stickproppen på sladden?
Har du kontrollerat att du har en nolla framdragen till perilexuttaget?

Alla spisar/hällar har en inkopplingsanvisning. Den behövs för att kunna koppla in hällen/spisen rätt.

Kabeln var kopplad innan, har precis kommit in i detta hus och hällen som var där var urkopplad och sönder så jag köpte en ny från Power Kultz

• Närbild av en gammal och sliten elkontakt med exponerade kablar i väggen, del av ett byte av trasig spishäll i ett nyinköpt hus.
    Skapa konto
Har kollat runt hela hällen finns inget sen i boken säger den inte mycket om detta. Ser ju ifrån uttaget att nolla och fas vänster respektive höger, undrar varför kontakten är kopplad annorlunda

Hampus Andersson9 Hampus Andersson9 skrev:
Ser ju ifrån uttaget att nolla och fas vänster respektive höger, undrar varför kontakten är kopplad annorlunda
Hur menar du med att kontakten är kopplad annorlunda ? Stickproppen är ju trasig i överkant, så du bör skaffa en ny.

så jag köpte en ny från Power Kultz
Du menar att du köpt en ny häll av fabrikat Kurz från Power?
ska det finnas en inkopplingsanvisning. Hör med nätbutiken. Du kommer ingen vart utan en inkopplingsanvisning.

Din befintliga sladd med perilexstickpropp ser ut att ha en ledare sydväst med blå slang över sig. Det är kan vara korrekt gjort, men då borde man ha dragit bort slangen. Bara så du vet hur det ser ut i andra änden och att ditt perilexuttag inte är konstigt kopplad med en nolla sydväst.

men tänker mig att 5 är nolla
Varför tänker du dig det? Att gissa lär bara sluta i att du grillar något med 400 Volt...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Har kollat runt hela hällen finns inget sen i boken säger den inte mycket om detta. Ser ju ifrån uttaget att nolla och fas vänster respektive höger, undrar varför kontakten är kopplad annorlunda
Jag hänger inte med riktigt men du måste ha en inkopplingsanvisning för plinten i hällen, det går inte att gissa för då "släpper man ut röken", som man brukar kalla det.

Fotografen Fotografen skrev:
Jag hänger inte med riktigt men du måste ha en inkopplingsanvisning för plinten i hällen, det går inte att gissa för då "släpper man ut röken", som man brukar kalla det.

• Diagram och text som visar anslutning av kablar till nätspänning i en enpolig brytare, med instruktioner för kabelbyte och säkerhet.
    Skapa konto
Är enbart bild på koppling av nätet men inget angående deras egna terminal

Ja det förutsätter ju att kabeln sitter där den satt från tillverkaren...
Fö, grå och blå är nolla båda två, 230V elementspänning, och en eller två faser används.
Men vi måste veta var...

Ja det förutsätter ju att kabeln sitter där den satt från tillverkaren...
Fö, grå och blå är nolla båda två, 230V elementspänning, och en eller två faser används.
Men vi måste veta var...
Jag ska försöka kontakta dem imorgon så man kan få ett schema på terminalen. För där var inget kopplat i hällen när vi köpte den tyvärr. Uppdaterar när jag får reda på något.

Om du kan lämna igen den så gör det. Om du har provat med olika inkopplingar så är det mer än 50% chans att du bränt sönder något i hällen. Och kombinationen av hur inkopplingsanvisningen och hur det faktiskt ser ut tyder på att någon annan redan har försökt koppla in den. Troligten har du fått en returnerad häll, som kanske var sönderbränd av någon annans laborerande.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.