I just detta fallet behövs knappast några mer svårfångade teorier, räcker gott med Newton och fram i 1800-talet för mer genomarbetade tankar. Märkligt med alla dessa olika personer som står och snurrar sina EM-maskiner allt från fri energi, vakuumenergi till den i klippet. Varför inte göra läxan först och förstå hur och vilka enkla gränser vi har att följa i de här sammanhangen.

Precis. Fast jag skulle vilja omformulera det till:
"göra läxan först och förstå hur och vilka enkla idag kända gränser vi har att försöka bryta här sammanhangen"

Men för att summera... Jag röstar också på Kuf för att återgå till TS ursprungliga fråga.

pr95 skrev:
.Som jag förstod det försöker han ta bort magnetism som påverkar en motor/generator i motsatt riktning mot drivriktningen ? -så att man pulsar fram :confused:
Finns det något i videon som tyder på att man kan spara energi med hans prylar?
De mätvärden jag tittat på är helt normala, men jag har inte tittat på hela videon från början till slut (man vill ju inte slösa bort för mycket tid på meningslösa saker).

Kuf.
Eller möjligen ren bluffmakare.

MagHam skrev:
Steven Hawkin hade tidigare tanken att svarta hål var en sådan informationsförstörare (entropi-återställare), men Fysikern Leonard Susskind har försökt motbevisa det. Det blir dock matematik baserad på att termodynamikens andra lag.
Som lekman är en av mina drömmar att denna termodynamikens andra lag falsifieras och att Hawkin får rätt.
Intressant nog kan man notera att Hawking bara för nån vecka sen publicerade nya rön om detta, där han inte längre menar att svarta hål är informationsförstörare och beskriver en möjlig mekanism för detta.

http://blogs.scientificamerican.com...n-interview-with-co-author-andrew-strominger/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.