Byggahus.se

Ksenia Larm

1. M
    Medlem Nivå 3
    Härligt, testade den i höstas med en liten demo anläggning jag fick låna då, tycker att de har snygga produkter.
    Kommer att bygga en stor anläggning med Centralapparat lares 4.0 40 wls som bas, kommer att köra den som hybrid som jag har idag, såg att de inte har trådlösa vattengivare men kan ju använda mina trådbundna som jag har till evo192, tråd är ju bäst fortfarande.

MrDTS

2. O
    Medlem Nivå 1
    De har en produkt som heter Matrix använder den till Optex radio ir utomhus. Den går säkert att använda till fuktdetektorn.. Jablotron har annars en fuktdetektor som går att använda till Ksenias Poli Radio Mkt..med ingång.

3. M
    Medlem Nivå 3
    Låter mycket bra, hur hanterar dom de trådlösa enheter tänker på batteristatus samt signalstyrka, på Paradox är den bedrövlig att se, har upptäckt att batteriet tagit slut i en ir deckar utan att jag fått info om det.
    Den du nämnde om Jablotron är den trådbunden, för deras trådlösa fungerar väl inte till lares ?

4. O
    Medlem Nivå 1
    Har för mig att den heter LD81 från jablotron
    Den behöver ingen ström.

5. O
    Medlem Nivå 1
    Nackdelen med Paradox är att den sänder batterifel från radio detektorer. Men då är det försent..
    Normalt är det 3volt och Ksenia sänder vid 2.1 Innan det tar slut..
    Man kan även lägga in tex 20kr kvar på kontantkortet så får man saldo kontroll på detta om det understiger värdet..

6. M
    Medlem Nivå 3
    ok, ska titta på den, de jag har idag är med ström, tror även att Extronic har något liknande som inte behöver ström.
    Har du möjligen det med talmeddelanden en usb sticka med röstguide, mest en kul grej bara, men kommer nog skaffa de mesta produkter som de har ; )

7. M
    Medlem Nivå 3
    kontantkortet var bra, den har man ju fått skaffa nytt nån gång man glömt ; )

8. X
    Medlem · Nivå 10
    MrDTS, jag har lite känningar på extronic om du är sugen på lates, har även egen inloggning. Vi kan ju ta nån dag och kolla av lite vad som finns. Kan kanske t.o.m. ordna ett lite ”bättre” pris på den åt dig också.

är nästan sugen på att klämma lite mera på lares faktiskt, skulle Vilja kolla någon annan manöverpanel än den du fick känna på ifrån oss.

Var det en lares 16 vi har på jobbet?

Angående simkort, telenors IoT kort 200 mb i månaden för 249kr om året. Räcker gott om man har dubbla larmvägar! ;)

Du kan ju slå mig en signal nån dag när du har tid.

9. M
    Medlem Nivå 3
    ja, det var en 16 jag lånade.
    Det låter mycket bra, vi kan höras av, just nu har de en kampanj till 31/5 på några paket.

• Laddar…
  10. X
    Medlem · Nivå 10
    Precis! Jag såg det, kan kolla grund priset som jag har och skicka till dig, den andra kanalen! Vi kan säkert göra extra bra pris om jag pratar med min kontakt där. :)

11. M
    Medlem Nivå 3
    xdigger
    låter bra vi hörs av via jobb kanalen.

• Laddar…
  12. X
    Medlem · Nivå 10
    Nu har jag klämt iväg ett mail till dig.

13. M
    Medlem Nivå 3
    Hej

Nu är ett grundpaket beställt som de har kampanj på
    Centralapparat lares 4.0 40 wls inkl. MP ergo S

MrDTS

14. M
    Medlem Nivå 3
    Produkterna är verkligen super snygga, de behöver inte döljas :love:

MrDTS

15. K
    Medlem · Nivå 15
    Någon som är nyfiken på Ksenia? Kommer avyttra mitt larm i hyffsad närtid.
    Lares 16IP, Gemino 3G larmsändare, Porta KNX-gateway för integrering mot hemautomation.