Byggahus.se

Ksenia Larm

1. X
    Medlem · Nivå 10
    Skulle avråda, idén är väldigt bra och det ser bra ut på pappret, men jag gillar inte responsen i knappsatsen, känns verkligen som billiga grejer. Jag har en demotavla på jobbet och vi är flera på jobbet som är besvikna. Sen KAN det vara så att vi har rätt höga krav eftersom vi jobbar professionellt med inbrottslarm och passage.

2. K
    Medlem · Nivå 15
    Har Ksenia sen ett par år (inte Lares 4) och är mycket nöjd, fungerat helt beskymmersfritt hittills.
    Har inte upplevt att responstiden är för lång, har trådat system och Ergo S panel.

Vet inte mycket om Lares 4, skiljer MAP'arna något?

Edit: Skrev fel panelnamn.

3. X
    Medlem · Nivå 10
    Ingen aning, har bara sett Lares 4. Vi skrotade idén att använda den på enklare objekt i alla fall. För våra kunder får det inte strula och vara krångligt så vi vågade helt enkelt inte sätta upp någon. Dock ska sägas att extronic är en mycket seriös leverantör och dom säljer normalt inte dynga även om just vi inte gillade den här produkten så kanske någon annan tycker något helt annat.

4. M
    Medlem Nivå 3
    Hej

Har en Demotavla hemma att prova, tyvärr skulle man vara registrerad för moln tjänsten som tar någon dag, om man nu blir det som privat person som vill prova på, fanns ju privat att välja där men sen när allt är ifyllt så försvinner privat ?.

Jag skulle mest använda den stora Displayen de har samt även tag då.

Timo

5. M
    Medlem Nivå 3
    Hej

Har testat den lite nu, tycker att knappsatsen känns helt ok, nu kommer jag inte använda den utan tag eller NFC.
    Dessutom stor displayen istället eller en ergo S.
    Det jag blev mest besviken med är den nya appen till 4.0 ser skit ut mot den gamla, vet inte just nu om man kan köra gamla appen.

Timo

• Laddar…
  6. X
    Medlem · Nivå 10
    Fick du igång det Timo? Jag skulle ringa dig imorgon hade jag tänkt. Tror det är du som lånat våran demo?

7. M
    Medlem Nivå 3
    Precis det är jag det.

Jag är godkänd hos dom nu, nätdelen är för klen som Anders skickade med på 12V 600mA, jag har en på 13,4 V 3.5A den räcker inte till heller ? klagar på Volten den ska ha 14,1 V.
    Det lutar mest mot DSC Iotega men beror på godkännande hos dom.

Timo

• Laddar…
  8. X
    Medlem · Nivå 10
    Jag skulle rekommendera DSC Neo, men vi kan ju höras under dagen imorgon! Vet ej hur iotega är, men Ksenian tycker jag känns som en leksak tyvärr.

Den nätdelen är bara tänkt för demo.

//Kim

9. M
    Medlem Nivå 3
    Ps vi kan höras av imorgon i alla fall.

Timo

• Laddar…
  10. O
    Medlem Nivå 1
    Har satt en Ksenia 4.0 med 140 st mkt samt 25 st ir. och 24 rökdetektorer.. systemet fungerar perfekt..
    Stora Ergo T Plus manöverpanelen.

11. M
    Medlem Nivå 3
    Hej

Efter lite testande så är jag väldigt nöjd med den, ända tråkiga är appen lares 4.0 ser ju ut som kattbajs, som någon hemma pundare tagit fram, synd på en annars så bra system !

Hittar inte heller något tredje parts program att köra istället, ju de har ju svin dyra control4 koppling då ser det bra ut förstås.

Timo

12. K
    Medlem · Nivå 15
    Jag kör deras PORTA, för integrering mot KNX.
    Inte den roligaste apparaten att programmera från KNX perspektiv, men när man väl mappat upp alla adresser så behöver man inte dit o rota.

Kan styra larmet via min KNX app, men även från vanliga fysiska knappanelerna för belysningen. T.ex så kan jag skalskydda från sängen (endast tillkoppling, ej frånkoppling). I mina hallar indikerar jag tillkopplingsläge med röda/gröna dioder i tryckknappspanelerna för att indikera om det är skalat eller inte. ( se filmen, inkluderar lite blod på väggen från när jag satte sänksågen i fingret.)

Vad vill du kunna göra? Du kan ju mha I/O på Lares, analogt köra funktioner, om du har Z-wave eller Zigbee relän etc.

Logga in för att se filmer.
  13. M
    Medlem Nivå 3
    Hej

Tänkte köpa deras 10" skärm men som sagt så är inte appen så rolig att visa upp, jag har en iPad i väggen som jag kör Fibaro HC2 med, den är ju snyggt gränssnitt.

Har du någon ip kamera till din, ska försöka i helgen att prova en ip kamera om det fungerar lätt till den.

Timo

14. M
    Medlem Nivå 3
    Efter att kollar av marknaden idag så lutar det åt Ksenia i alla fall, den har nog allt som jag behöver utom dörrstyrning men det verkar vara på gång möjligen under detta år.
    Har behov av trådlös knappsats, där av intresserad att byta ut Paradoxen.

MrDTS

15. O
    Medlem Nivå 1
    Bra val!
    Ksenia 4.0 fungerar perfekt.. :D
    Har ett med 290 sektioner, stabilt och bra
    Alla funktioner samt fungerar med Google..

• Laddar…