2 500 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
kryss spika?
jo de blev lite fel, men mena, jag lägger på två brädor från hörn till hörn, skruvar i varje hörn och i krysset så brädorna sitter ihop, men tänkte, sätter man inte fast brädorna nåt i dem stående reglarna? jag som missat det? så inte nu när jag rört lite på dem att dem ändå har rört sig som säga ändå? dem såg iaf bra ut, möjligen nån diff på mm. så synd om dem rört sig nu.
sen tänkte, som nu, har jag gjort ett block på 6m och 3.3 i höjd, men där måste ju skarva brädorna, hur gör ni då?
och precis till det mindre roliga,diffen var 4cm, jipp, nån som lyckats gör nåt åt så stora diff?
och måste ändå fråga, vad är en acceptable diff?
och inga svar som beror på hur noga man vill va

sen tänkte, som nu, har jag gjort ett block på 6m och 3.3 i höjd, men där måste ju skarva brädorna, hur gör ni då?
och precis till det mindre roliga,diffen var 4cm, jipp, nån som lyckats gör nåt åt så stora diff?
och måste ändå fråga, vad är en acceptable diff?
och inga svar som beror på hur noga man vill va
Jag misstänker att du menar att du ska krysstaga en vägg/block.
Om så är fallet, måste nästan bräderna du använder, förspännas för att verkligen göra väggen stum. Enklare är då att skruva brädorna i varje regel. Alternativt använda grövre virke för att krysstaga. För att skarva, är det lättast att bara skruva en skarvbit, ca 60 cm lång över skarven på brädorna.
Med diffen, antar jag att du menar diagonalmåtten. 4 cm är väl lite i överkant. Jag hade satsat på 0 cm, men kunnat acceptera 1-1,5 cm.
Om så är fallet, måste nästan bräderna du använder, förspännas för att verkligen göra väggen stum. Enklare är då att skruva brädorna i varje regel. Alternativt använda grövre virke för att krysstaga. För att skarva, är det lättast att bara skruva en skarvbit, ca 60 cm lång över skarven på brädorna.
Med diffen, antar jag att du menar diagonalmåtten. 4 cm är väl lite i överkant. Jag hade satsat på 0 cm, men kunnat acceptera 1-1,5 cm.
jo jag är lite kortfattad på info om vad de gäller, de stämmer.
jo det blev lite för mkt, varför vet jag inte riktigt.
men det kanske går att fixa till lite iaf, hade typ 2,-2,5 max innan rörde på det tror jag. kanske går att få ner en del?
jo det blev lite för mkt, varför vet jag inte riktigt.
men det kanske går att fixa till lite iaf, hade typ 2,-2,5 max innan rörde på det tror jag. kanske går att få ner en del?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden