Sitter och läser en byggbeskrivning från 1968 för att förstå hur huset jag renoverar är konstruerat. Det handlar om golvkonstruktionen på en betongplatta med vad jag tolkar som nästan flytande golvkonstruktion (fästes bara i syllarna som ligger på ytterkant av plattan).
Det står "Under golvreglarna knapas med c:a 20mm knap som fastspikas väl c/c 100cm. Golvreglarna fästes ej vid grundplattan. Erfoderlig krysskolvning 3 st på husets bredd utföres."
Jag undrar över orden "knap" och "krysskolvning", någon som vet vad de betyder? Jag kan ju gissa, men att tro är inte att veta... ;-)
/Peter
Det står "Under golvreglarna knapas med c:a 20mm knap som fastspikas väl c/c 100cm. Golvreglarna fästes ej vid grundplattan. Erfoderlig krysskolvning 3 st på husets bredd utföres."
Jag undrar över orden "knap" och "krysskolvning", någon som vet vad de betyder? Jag kan ju gissa, men att tro är inte att veta... ;-)
/Peter
Krysskolvning, precis som det låter. Knap tror jag är distans, men känner inte igen detP Petlo skrev:Sitter och läser en byggbeskrivning från 1968 för att förstå hur huset jag renoverar är konstruerat. Det handlar om golvkonstruktionen på en betongplatta med vad jag tolkar som nästan flytande golvkonstruktion (fästes bara i syllarna som ligger på ytterkant av plattan).
/Peter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
, precis som det låter
Klicka här för att svara