106 läst ·
1 svar
106 läst
1 svar
Krypgrundsavfuktare har hängt sig i avfuktningsläget
Jag har en drygt tio år gammal Corroventa CTR 300TT2.
Den verkar ha fastnat i avfuktningsläget och fortsätter att avfukta långt under den nivån som är satt i HomeVision-panelen.
Den animerade vattendroppen på displayen rör sig inte och indikerar alltså inte pågående avfuktning, men jag märker på momentanförbrukningen och att det kommer varmluft ur utblåset att den ändå avfuktar för fullt.
I övrigt ser det normalt ut i HomeVision-panelen och vad jag kan bedöma så får den rätt RH-signaler från sin hygrometer i grunden. RH är inställd på "Fast 65%" men som ett exempel visade displayen 50% igår men avfuktaren gick för fullt.
Jag har gjort allt strömlöst över natten men problemet kvarstår.
Något jag kan prova innan jag beställer service?
Den verkar ha fastnat i avfuktningsläget och fortsätter att avfukta långt under den nivån som är satt i HomeVision-panelen.
Den animerade vattendroppen på displayen rör sig inte och indikerar alltså inte pågående avfuktning, men jag märker på momentanförbrukningen och att det kommer varmluft ur utblåset att den ändå avfuktar för fullt.
I övrigt ser det normalt ut i HomeVision-panelen och vad jag kan bedöma så får den rätt RH-signaler från sin hygrometer i grunden. RH är inställd på "Fast 65%" men som ett exempel visade displayen 50% igår men avfuktaren gick för fullt.
Produkter som diskuteras: "avfukta"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Hade samma efter ett strömavbrott på min acetec, för mig räckte att ä
Kanske finns reset knapp?
Ring support. Fick hjälp med min acetec då det hände efter strömavbrott. För mig räckte det att ändra i parametern kring avfuktning fram och tillbaka, hoppade de till sig.H HenrikP skrev:Jag har en drygt tio år gammal Corroventa CTR 300TT2.
Kanske finns reset knapp?
Klicka här för att svara