Hej.

Ny på forumet och nybliven husägare. Huset står på krypgrund och jag har efter att ha krälat runt i grunden upptäckt något som kan liknas vid ett vitt pulver som sitter på skivorna upp mot bjälklaget. Bifogar bild och hoppas på att någon kan identifiera vad det kan vara.

IMG_3331.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessutom är det lite kondens på markplasten i hela utrymmet. Normalt vid varma sommardagar? Kan det bero på att vi har vår brunn med tillhörande hydropress placerad i grunden?

IMG_3335.jpg
Skapa konto

• IMG_3332.jpg
    Skapa konto
I
Kondensen tror jag är normal om inte utrymmet är tillräckligt ventilerat. Samma effekt som man ser på gräset på morgonen om natten varit kall. När luften kylts av och RF ligger nära daggpunkten ska det inte mycket till för att det ska kondensera. Dock bör det försvinna när temp ökar, gör den inte det skulle jag råda att kolla ventilationen.
Det vita, har jag ingen susning om.

P
Den vita påväxten är en typ av mögel. Vanligt i krypgrund. Spraya med Boracol ngn gång per år så är det ingen fara. Pratade med besiktningsman om detta när han kikade i vår krypgrund, ingen ko på isen sade han, bara vi bekämpar med Boracol.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.