4 200 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Krok självhäftande
Ska sätta upp en almanacka på en kakelvägg. Vill inte borra och sätta in en krok, utan söker en självhäftande krok, men som inte blir synlig (eller nästan inte) när man hängt upp almanackan.
Hade det varit en trävägg hade jag satt upp en liten spik, söker något motsvarande alltså som inte skadar väggen.
Hade det varit en trävägg hade jag satt upp en liten spik, söker något motsvarande alltså som inte skadar väggen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Självhäftande = det behövs en viss yta för tejpen = det kommer troligen att synas.
Varför inte en klen spik i en av kakel-skarvarna?
Varför inte en klen spik i en av kakel-skarvarna?
Du skulle kunna köpa en självhäftande krok och såga bort själva kroken så att den blir så platt som möjligt. Sen borrar du ett litet hål högt upp i "plattan" och sticker in spiken där. Har du svårt att borra passande storlek så borde det funka att värma spiken med en tändare och helt enkelt sticka in den i plasten, alltså smälta upp hålet.Mikaela123 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nu vet vi ju inte, men jag finner det osannolikt att almanackan skall hänga i duschen.Alfredo skrev:
Gissar snarare på en köksvägg, och där brukar man inte ha "tätskikt".
He, He... Nej i duschen är väl inte så troligt, men på en normalt torr vägg i badrummet är ju fullt möjligt. Sen finns det väl en del "övernitiska?" som även tätskiktar över diskbänken om jag läst rätt i en del trådar här.KnockOnWood skrev:
Hur som helst ville jag bara varna TS för något som eventuellt skulle kunna vara ett problem.
Klicka här för att svara