När är det bättre att använda denna pryl än ex kexmaskin? eller är det att den är billigare? Nyfiken bara..

För min del är den ingen ersättning för t.ex. kex utan snarare ett komplement när något ska fästas utan lim, oftast iaf.

T.ex. så satte jag några hyllplan i en inbyggd TV-bänk med just pocket holes. En annan gång använde jag dem isf tvingar när ett antal långa ämnen skulle limmas ihop på längden eftersom jag inte hade tvingar för uppgiften.

Kolla Youtube så kommer du hitta mycket inspiration till när de kan vara användbara (och några fall där de kanske inte skulle använts... :) )

Där ser man, tack för förklaringen..

Jag tycker det är väldigt märkligt att inte någon av kedjorna (Jula, K-rauta etc etc) har tagit hem sådant här till sina sortiment. Jag ser väldigt många snickerivideos på youtube (de allra flesta är ju amerikanska) och mer eller mindre i vartenda projekt de gör, använder de vid något tillfälle pocketholes.

Får inte riktigt ihop det! Borde inte intresset vara större, om den här tekniken är så fantastiskt bra som alla säger?

• Gilla
Gri11en
  • Laddar…
Har en k4 och en mini. Använder den större mest hela tiden.

Hallå. Vart köper ni skruv till pocket hole jig i Sverige??
Beställde nyss en Kreg jig R3 från England 440kr med frakt!

Verktygsproffsen ska börja sälja , dom kunde skicka en till mig nu direkt men den skulle kosta ca 750kr !!

Jag har inte använt min så jättemycket men kör med 4,5 mm kullrig träskruv från Essve som passar bra.

Torrfura skrev:
Kollade faktiskt på de här i helgen när jag va förbi biltema, borde inte de fungera lika bra? [länk]
Jag gissar att skallen är för stor på dem men det är ju bara att mäta. Det är viktigt att det inte är försäkra skruv utan huvudet ska vara plant undertill, annars är det stor risk att det spricker. Själv har jag bara kört med originalskruven som jag köpte till samtidigt ned jiggen.

badtastex skrev:
Dessa skruv i 5x60 eller 5x70 använder jag med gott resultat.

[länk]
Bra tips, ska jag försöka komma ihåg!

Wolfcraft skickade med vanlig försänkt träskruv i sin variant, så det har jag fortsatt med.
Det verkar hålla tillräckligt bra, för jag använder inte pocket holes i fogar som ska utsättas för särskilt mycket last.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.