K KTK skrev:
Precis så gjorde jag och mekar nu torrt och varmt, kanon. Och preskriptionstiden har löpt ut
Så du meckar i en Batmangrotta? :-)
Bilder på det tack ;-)

Här är en engelsman som fått bygglov och sponsorer för att bygga en underjordisk mancave: <iframe width="1197" height="673" src="
" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Så du meckar i en Batmangrotta? :)
Bilder på det tack ;-)
Röd cabrioletbil parkerad i en rörig garageverkstad med motorcyklar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
goerana och 3 till
  • Laddar…
Att söka bygglov för ett bergrum tar bort lite hela poängen med det tycker jag. Man vill väl att det ska vara lite "hemligt":D

• Gilla
  • Haha
kest och 4 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Att söka bygglov för ett bergrum tar bort lite hela poängen med det tycker jag. Man vill väl att det ska vara lite "hemligt":D
Kanske lite svårt att hålla det hemligt, man måste ju ner med skrotet för att jobba med det, eller det blir i stil med batman grottan, helt osynligt.

Låter konstigt med bygglov, då ”byggnaden” redan står på plats! Skulle nog bara spränga på!

H Husqvarna220Ac skrev:
Låter konstigt med bygglov, då ”byggnaden” redan står på plats! Skulle nog bara spränga på!
Bara ett förtydligande så det inte är några tveksamheter.

Lagstiftningen är tydlig att det krävs bygglov då det bedöms som en tillbyggnad även om det är placerat under mark.

PBL:
"1 kap 4 §
I denna lag avses med
...
byggnad: en varaktig konstruktion som består av tak eller av tak och väggar och som är varaktigt placerad på mark eller helt eller delvis under mark eller är varaktigt placerad på en viss plats i vatten samt är avsedd att vara konstruerad så att människor kan uppehålla sig i den
...

9 kap 2 §
Det krävs bygglov för
1. nybyggnad,
2. tillbyggnad, och
..."

• Gilla
Grillen
  • Laddar…
Nu när det har gått ett år lite drygt, hur har planerna utvecklats?
Jag skapade en tråd om att bygga bergbana och fick tips att istället bygga bergrum med hiss upp istället. Det verkar ju ohyggligt dyrt men klart coolaste modellen istället för en droska på räls uppför berget. Stort plus med möjligheten att ha garage i berget också.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.