En spanjolett behöver underhåll och det är rekommenderat att smörja dem med assa låsspray.
Om du lyfter handtaget innan du låser så reglar den när handtaget lyfts sedan bör det inte vara någon belastning när du låser med nyckel.
Vad har du för beslagning? låscylinder från båda hållen, vred osv.
Vad är det för spanjolett?