Jag har köpt en begagnad portabel luftkonditionering med separat utedel. Vid uppstart går alla fläktar igång , kompressorn startar men den blåser inte ut någon kalluft. Jag har öppnat och kollat och inlopp och utlopp till kompressorn är kallt/varmt men ingen kyla. Med kallt menar ag så kallt att frost bildas på röret. Kan det ha bildats någon vätske/gas-bubbla som hindrar flödet? Eller är den körd? Tacksam för förslag på lösning.
 
  • Portabel luftkonditionering, vit, med styrpanel och luftgaller upptill, placerad på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Begagnad portabel luftkonditionering med anslutet rör placerad på golvet i ett rum med svartvita kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre delar av en portabel luftkonditionering, inklusive kompressor och kopparrör, där ett rör är täckt av frost.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter som att köldmediat har läckt ut? Bör då undersökas av en kyltekniker med rätt mätutrustning för det kylmediet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.