Ja.När jag eldar upp och när jag fyller på ny ved då fläkten går på fullvarv.
När pannan går i normaldrift kommer det inga gnistor och då går fläkten betydligt långsammare
 
Ingen som har något förslag till åtgärd??


rska skrev:
Ja.När jag eldar upp och när jag fyller på ny ved då fläkten går på fullvarv.
När pannan går i normaldrift kommer det inga gnistor och då går fläkten betydligt långsammare
 
Har sett nån gnista ur min skorsten oxå under tiden startbrasan brinner, men ingen gnista lever längre än max en meter från toppen. Känner ingen oro att det ska ta eld i gräset eller så, funkade fint att elda som vanligt förra sommaren. Fläkten i panna din ändrar varvtal då vedluckan öppnas, styrs av microbrytare som sitter vid luckan. Ett test skulle vara att på nått sätt påverka den så fläkten går på lågvarv hela tiden, sålänge det funkar utan att rök går ut i pannrummet.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.