Hej
Det är så att vi är intresserade av ett hus som ligger nära en kraftledning, eller rättare sagt två kraftledningar. Den ena har tre linor och den andra mindre har också tre. Avståndet till tomtgränsen är ca 30m och till huset ca 60m. Jag har läst en del om magnetiska fält och kopplingen till leukemi vid långvarig exponering när magnetiska fältet är på 0,4 µT eller mer. Det behövs mer forskning i ämnet men vill ändå göra min egen research så gott jag kan då det finns barn i familjen.
Då till min fråga:
Finns det något sätt man kan se på ledningen vilken strömstyrka som passerar eller ringer man kommunen och frågar? Tänkte att det borde ju gå att se på nåt sätt utifrån vad det är för stolpe och hur många linor det är..
Det är så att vi är intresserade av ett hus som ligger nära en kraftledning, eller rättare sagt två kraftledningar. Den ena har tre linor och den andra mindre har också tre. Avståndet till tomtgränsen är ca 30m och till huset ca 60m. Jag har läst en del om magnetiska fält och kopplingen till leukemi vid långvarig exponering när magnetiska fältet är på 0,4 µT eller mer. Det behövs mer forskning i ämnet men vill ändå göra min egen research så gott jag kan då det finns barn i familjen.
Då till min fråga:
Finns det något sätt man kan se på ledningen vilken strömstyrka som passerar eller ringer man kommunen och frågar? Tänkte att det borde ju gå att se på nåt sätt utifrån vad det är för stolpe och hur många linor det är..
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Du behöver inte oroa dig över detta. Då ska du i så oroa dig mer för kylen etc.
http://www.byggahus.se/forum/el/205510-stralning-fran-kraftledning.html
http://www.byggahus.se/forum/el/205510-stralning-fran-kraftledning.html
Klicka här för att svara

