11 340 läst ·
18 svar
11k läst
18 svar
Kraftigt svartmögelangripen vind, lösning?
Mest nyfiken, samt att jag misstänker att mina föräldrars hus har liknande problem. 1,5-plan byggt 74-75 med endast en paxfläkt på toan som installerats på senare tid och endast går ibland.
Ok, kan tillägga att när vi köpte huset fanns de ingen ventilation i huset mer än självdrag på bottenplan (2 ventiler) och på ovanvåningen ingen alls, o då var de 2 sovrum, 1 allrum samt toa med dusch därH Höga Berget skrev:
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har inte läst alla kommentarer och problemet säker löst nu. Men på bilden ser du tydligt vad problemet är, "plywood". Har en dörr som jag ställde ut i ett garagetält nu i sommrast, gjord av plywood och lite reglar, plywooden var möglig men reglerna var helt fina, och alla andra plankor, reglar mm som är i tältet är också utan spår av mögel. Plywood får inte utsättas för nå fukt för då mögglst det. Använd rent trä iställer eller skivmatrial utan nå konstigheter som nå lim eller annat.Kent85 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Råd ang. mögel på vind – Sanering? Avfuktare? Täta? Öppna?
Tak & Vind -
Torktumlare kraftigt vibrationsljud när trumman roterar
Vitvaror -
Spånsug på vinden i garage
Verktyg & Maskiner -
Elnätspriser kraftigt upp? Dom i rätten ! Blir solceller/vindkraft mer lönsamma?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
kraftigt fuktigt på vinden - isolering blöt - vad göra
Tak & Vind