Vi fick idag ett prisförslag från lantmätaren gällande vår avstyckning av en tomt,

Det är en relativt enkel avstyckning tycker vi, skall avdela en gammal tomt som har införlivats i mina svärföräldrars fastighet. Berörda sakägare är tre personer, svärfar, en granne som vi har talat med samt oss själva då.

Vi önskade en relativt enkel avstyckning, hjälp med överlåtelse ordnar vi själv och värdeintyg tar vi genom mäklare och bank.

Lantmätaren offererar 24 000:-

Vilket torde motsvara 20 timmars effektiva lantmätarearbete.

Då är min fråga till er forumdeltagare:

Hur lång tid tar en avstyckning? jag har hört allt från 4 timmars arbete, till måånga timmar på löpande. givetvis är det från fall till fall, men vad har era avstyckningar kostat?

Jag kan tycka att 20 timmar är ganska mycket, en halv arbetsvecka effektiv arbetstid.

Det lutar åt att jag satsar på löpande räkning

silvin skrev:
Vi fick idag ett prisförslag från lantmätaren gällande vår avstyckning av en tomt,

Det är en relativt enkel avstyckning tycker vi, skall avdela en gammal tomt som har införlivats i mina svärföräldrars fastighet. Berörda sakägare är tre personer, svärfar, en granne som vi har talat med samt oss själva då.

Vi önskade en relativt enkel avstyckning, hjälp med överlåtelse ordnar vi själv och värdeintyg tar vi genom mäklare och bank.

Lantmätaren offererar 24 000:-

Vilket torde motsvara 20 timmars effektiva lantmätarearbete.

Då är min fråga till er forumdeltagare:

Hur lång tid tar en avstyckning? jag har hört allt från 4 timmars arbete, till måånga timmar på löpande. givetvis är det från fall till fall, men vad har era avstyckningar kostat?

Jag kan tycka att 20 timmar är ganska mycket, en halv arbetsvecka effektiv arbetstid.

Det lutar åt att jag satsar på löpande räkning
Jag skulle hugga 24.000kr direkt!!!
Min avstyckning gick på 40.000kr och låter ganska lika som din. Nu i efterhand är jag glad jag hade fast pris då det blev strul med en utfartsväg som jag trodde skulle gå helt felfritt. Hade precis som du pratat med berörda personer i förväg och bara fått positiva svar.
När det väl kom till att skriva på började det knorras och det blev problem till slut.

Har du någonting att välja på? Du är väl tvungen att låta lantmätaren göra avstyckningen? Enda alternativet är att låta bli.

andersmc skrev:
Har du någonting att välja på? Du är väl tvungen att låta lantmätaren göra avstyckningen? Enda alternativet är att låta bli.
Lite val finns ju. Pest eller kolera d^_^b
Fast eller löpande pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.