Byggahus.se

Kostnad takkupa till LB-hus Ugglan-serien

1. H
    Medlem Nivå 4
    Någon som köpt till en takkupa till sin LB-hus-Uggla? (den med 38 graders taklutning = Ugglan 147)

Vad kostade i så fall det?

Hur bred är den?

2. lier
    Medlem Nivå 8

Re: Kostnad takkupa till LB-hus Ugglan-serien

Kan inte svara på hur bred den är, men den kostar NF 68400kr ;) Och det är en 3facks takkupa. Men då utgår ett takfönster.

3. H
    Medlem Nivå 4

Tack för informationen lier,

Det var allt en icke försumbar peng dom vill ha för det, men säkert värt varenda krona i slutänden? Vad gäller bredden så svarade du nog indirekt på min fråga (3 fack = 3 *1,20 m = 3,60 m). Byggdes kupan med hjälp av färdiga moduler (typ som väggblocken) eller platsbyggdes den?

4. lier
    Medlem Nivå 8

Det vet jag inte :( Enligt beskrivningen så är det Stommonterat i SM i NNF ingår stomkomplettering och utvändigt färdigställande. i NF ingår invändigt färdigställande.

Om du nu blev nå klokare av det?? Jag har inte byggt LB-Hus har bara Tillvalslistan och ändringslistan jag går efter. :)

5. H
    Medlem Nivå 4

oki, har precis insett att du inte byggt nån uggla men har tillgång till "the tillvalslista". bor själv i en uggla och skall till att inreda övervåning. lycka till med "villa juslin"

6. lier
    Medlem Nivå 8

Tackar så mycket. ;) Har inte kommit så långt ännu det har vräkt ner snö här hela veckan >:( Men till veckan ska det nog ta fart igen. :)