Hej!
Håller på att sätta samman en budget för renovering av 2 badrum, ett uppe och ett nere.
Men jag har svårt att läsa mig fram till hur mycket spackel, fogmassa, och annat sådant man behöver.
Vi vill lägga klinker på båda golven och alla väggarna i ett rum, och 3 ½ vägg (snedtak) i ett badrum.
Vad kan jag räkna för kostnad tror ni?
Kakel och så har jag tagit fram kostnaden på, det är "resten", det jag behöver för att sätta upp allting som jag behöver ta fram kostnaden på.

Rummen är 2,60*1,65 och 2,30 höga

Tacksam för alla svar!

Allt beror på vilket tätsystem du väljer, men jag kikade på Kiilto eftersom priserna var lätt åtkomliga för mig (tyskt byggvaruhus på B's senaste reklamblad). Kiilto hade en jättebra pdf där all materialutgång står specad per m2 eller per mm och m2. Kolla på deras hemsida och gör det ordentligt åt dig själv.

Räknade i varje fall på uppgifterna du gav iom att jag har gjort en excelsnurra åt mig själv tidigare. Ha rinte dragit av ngt för dörrar eller fönster utan utgår från dina mått golv: 4,3 m2 vägg: 20 m2.

Fick fram en siffra på ca 11 000 inkl golvvärmeslingor för spackel, tätmembran, fix, fog, silikon, fiberremsor och manschetter. Låter det rimligt för er andra, eller räknar jag helt uppåt väggarna här?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.