3 108 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
kostnad pelletsbrännare?
De är nog rimmligt då a4:an är bland de dyraste brännarna..Per-Erik skrev:
Har du hört efter pris på en thermia bequem??
De är konstruktören av a3 som thermia värvat o den har mer finneser än a4:an o billigare..
Du får en bequem 15D i umeå för 20000:- med veckoförråd.. Är det runt umeå så ingår injustering o montering..
Jag köpte roslagsbrännaren.
Kostand 16000:- inklusuve skruv, moms och frakt.
Tillkommande kostander:
Installation i befintlig panna av närmaste smed 600:-
Installation av den medföljande termostaten görs av VVS-människa. Kostand omkring 1000:- skulle jag tro.
Veckoföråd kostar 2000:-, men jag avstod från det och kommer istället att använda ett litet intilligande rum som förråd så att jag kan bulka in. Dämred slipper jag fylla på mer än 2-3 ggr per år.
/M
Kostand 16000:- inklusuve skruv, moms och frakt.
Tillkommande kostander:
Installation i befintlig panna av närmaste smed 600:-
Installation av den medföljande termostaten görs av VVS-människa. Kostand omkring 1000:- skulle jag tro.
Veckoföråd kostar 2000:-, men jag avstod från det och kommer istället att använda ett litet intilligande rum som förråd så att jag kan bulka in. Dämred slipper jag fylla på mer än 2-3 ggr per år.
/M
Medlem
· Västernorrland
· 12 inlägg
Köpte mig en Viking B16 från BioNordic i våras för 14900kr.
Brännare, skruv, dragbegränsare och frakt. Installera själv i lugn takt.
Förrådsbygget var det bökiga då pannrumet är minimalt så jag fick ta skruven genom en murstensvägg. Osb-skivor, plåtvinklar, regelvirke m.m, ~1200 kr.
Brännare, skruv, dragbegränsare och frakt. Installera själv i lugn takt.
Förrådsbygget var det bökiga då pannrumet är minimalt så jag fick ta skruven genom en murstensvägg. Osb-skivor, plåtvinklar, regelvirke m.m, ~1200 kr.
Klicka här för att svara