Hej!

Ska sälja vårt nuvarande hus och funderar på att fräscha upp duschen som är i anslutning till bastun.

Det är endast ca tre kvm, och tanken är att riva ut allt och fixa en ny våtrumsmatta, lägga panel med infällda LED-spotlight i taket, byta ut bastudörren till en ny i glas samt montera två dusch-dörrar i glas.

Jag river allt själv, dvs monterar bort all el, river nuvarande våtrumsmatta på golv/väggar, tar bort blandaren, byter även golvbrunnen och fixar med panelen i taket osv.

När de kommer för att påbörja arbete så ska det alltså vara nytt tak, ny bastudörr, och ett helt utblås rum med spånskiva på väggarna/golv.

Det firman ska göra är alltså att spackla upp fallet, samt montera en våtrumsmatta på golv/vägg, resten gör jag själv.

Vad tror ni att man får räkna med för pris på detta inkl ROT?
10, 20, 30, 40-tusen eller mer?

Claes Sörmland
Jag gissar på två arbetsdagar för en man, en för spackling och en för mattläggning. Troligen vill de ha 15000 kr i fakturerat totalbelopp per dag för så summan blir då 30 000 kr. Kanske svårt att hitta någon som är intresserad av ett sådant litet jobb? Det driver i så fall upp priset.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.