57 982 läst ·
346 svar
58k läst
346 svar
Kostnad för VVS material - 100% dyrare än i bygghandeln
Inga konstigheter om du betalar en sån faktura. Du kan ju börja nästa bilaffär med att lägga pengarna på kontorsbordet hos din bilförsäljare och sen be honom hämta en bil. Valet är ditt, men det valet gör du före, alltså innan hantversarbetet inom VVS påbörjas . Det kallas för skriftligt avtal och en bra grund för det hittar du här. https://publikationer.konsumentverk...kstjanster/bo-2017-03-hantverkarformularet-17Fairlane skrev:
Skyll inte på hantverkaren för att du är dålig på att beställa arbetet, tycker jag.
Ett hållbart och bra avtal tar ungefär 15 minuter att gå igenom, punkt för punkt eller ruta för ruta. Det är den bästa lagliga möjligheten att bli av med skojare i branschen
Att jämföra en blänkande rördel med en annan blänkande rördel är inte heller en seriös prisjämförelse, men det blir kanske lite för "rörigt" att förklara för den som int' begrip.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Och vad händer om jag beställer dåligt och det inte finns ett tydligt avtal? Gynnar det privatperson eller företag om du följer konsumenttjänstlagen?J Jonny Holmström skrev:Inga konstigheter om du betalar en sån faktura. Du kan ju börja nästa bilaffär med att lägga pengarna på kontorsbordet hos din bilförsäljare och sen be honom hämta en bil. Valet är ditt, men det valet gör du före, alltså innan hantversarbetet inom VVS påbörjas . Det kallas för skriftligt avtal och en bra grund för det hittar du här. [länk]
Skyll inte på hantverkaren för att du är dålig på att beställa arbetet, tycker jag.
Ett hållbart och bra avtal tar ungefär 15 minuter att gå igenom, punkt för punkt eller ruta för ruta. Det är den bästa lagliga möjligheten att bli av med skojare i branschen
Att jämföra en blänkande rördel med en annan blänkande rördel är inte heller en seriös prisjämförelse, men det blir kanske lite för "rörigt" att förklara för den som int' begrip.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden