o Skaffa en duktig grävmaskinist som kan gräva vågrätt.
o Bygg en bra form för gjutning av sula.
o Snåla inte på beställningsmängden vilket det gäller färdig betong eller singel.
o Beställ betongbil med tillräckligt lång ränna.
o Se till att du har minst två vibratorer tillgängliga när betongen kommer.
o Skaffa en bra murare som vet att få allt till rätta mått och höjd.

Vi anlitade en firma som inte alltid lyckades så bra ur ovanstående synvinklar... :-(
 
Hej!
Hittade det här gammla inlägget. Det finns inte så många trådar om vad folk fått betala för sina krypgrunder....
Tänkte lyfta fram den, och passa på att fråga er vad ni fått betala. Bara för själva grunden med arbete. Inte sprängningen.

Är det någon som vågat göra grunden själv, med hjälpa av kunnig person eller på annat sätt.
Vi bygger i södra Stockholm och behöver tips på företag som gör det bra till hyfsade priser.

Har någon några tips? ???

MVH Sabina
 
För tillbyggnaden om utökning med 31 kvm betalade vi knappt 40.000:- för allt. Dvs det vara bara att börja snickra på resten av trähuset. Grävning av lerjorden, sula, uppmurning och fäste vid gamla grunden med ett knippe armeringsjärn ingick. Hett var det i somras så det blev ett gäng turer med vattenslangen under tiden som det brände ihop. Ovanifrån såg nya grunden ut som ett versalt E med yttermåtten 4x8.2 meter. Lycka till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.