1 860 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kostnad för tilbyggnad.
Försöker igen och hoppas inte att även denna tråd blir flyttad till lösvirke.
Där lär jag inte få svar på min fråga om tillbyggnad av stenhus.
Skall bygga till hus byggt 23, stomme tegel, grund gjuten källare.
Tillbyggnaden skall vara av enklaste slaget.
En plans med måtten B7m x L6m x H4,5m.
Platta på mark, alternativt torpargrund.
Material leca eller prefab betong element.
Inget VA i tillbyggnad endast golvvärme vattenburen.
Innerväggar 2st som bildar ett T. 7 och 4m långa.
Platt tak som skall bli terrass till befintlig ovanvåning idag.
Frågan är vad detta kan komma att kosta. Vet att det blir mycket cirka, men ungefär hur mycket?
Vet ni även vilka entreprenörer som kan tänkas utföra jobbet så emotages dessa tacksamt.
Huset står i Malmö.
Där lär jag inte få svar på min fråga om tillbyggnad av stenhus.
Skall bygga till hus byggt 23, stomme tegel, grund gjuten källare.
Tillbyggnaden skall vara av enklaste slaget.
En plans med måtten B7m x L6m x H4,5m.
Platta på mark, alternativt torpargrund.
Material leca eller prefab betong element.
Inget VA i tillbyggnad endast golvvärme vattenburen.
Innerväggar 2st som bildar ett T. 7 och 4m långa.
Platt tak som skall bli terrass till befintlig ovanvåning idag.
Frågan är vad detta kan komma att kosta. Vet att det blir mycket cirka, men ungefär hur mycket?
Vet ni även vilka entreprenörer som kan tänkas utföra jobbet så emotages dessa tacksamt.
Huset står i Malmö.
Det blir svårt att komma under en halv miljon, men du borde hamna under en miljon är min mycket runda gissning. Svårt att säga när man inte ser hur det ser ut. Finns det så att man enkelt kan ansluta elen och golvvärme från det befintliga huset, eller krävs det en massa ombyggnader där? Hur ser fasaden ut som skall tas bort för det hamnar inne i tillbyggnaden? Vilka dörrar skall tas upp? Är det bärande väggar där? Hur många fönster skall sättas igen? Vilka markförhållanden är det vid tillbyggnaden? Går det en massa el och vattenledningar där som man måste ta hänsyn till? Etc etc etc. Det är svårt att ge ett bättre svar än så här.
Vet att det blir mycket cirka i svaret.
Men jag kan förtydliga lite kanske.
El och golvvärme dras ju från befintlig källare in i tillbyggnad. Pannrummet ligger i den gavel som skall byggas till.
En dörröppning skall tas upp i befintlig gavel(fönster idag).
Befintlig fasad är idag är utav putsad tegel. Detta blir alltså innervägg i tillbyggnaden.
Men jag kan förtydliga lite kanske.
El och golvvärme dras ju från befintlig källare in i tillbyggnad. Pannrummet ligger i den gavel som skall byggas till.
En dörröppning skall tas upp i befintlig gavel(fönster idag).
Befintlig fasad är idag är utav putsad tegel. Detta blir alltså innervägg i tillbyggnaden.
Klicka här för att svara