2 947 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Kostnad för material för dränering?
Om jag endast anlitar någon att gräva upp runt huset/källaren (källaren är helt under gjord) och sedan sköter allt själv, hur mycket kan jag räkna med att materialet kommer kosta?
t.ex Kostnad för att ta bort asfalt på väggen (hyra maskin m.m.), makadam, rör, fiberdukar, spikar, lister, silikon m.m. Finns det någon summa ni kan ge mig per meter vad något sådant kostar?
t.ex Kostnad för att ta bort asfalt på väggen (hyra maskin m.m.), makadam, rör, fiberdukar, spikar, lister, silikon m.m. Finns det någon summa ni kan ge mig per meter vad något sådant kostar?
Jag har för mig att jag betalade i runda slängar 35 tkr för material till 65 löpmeter för komplett uppsättning dräneringsrör, markavloppsrör, duk, 100 mm ignucell (typ prodrän), lister och spik etc. Därtill så gick det åt ett lass makadam för knappt 4 tkr.
Så c:a 600 kr/metern för material alltså för en källare med medeldjup på knappt 2 meter (sutteränghus)
Jag hade ingen asfalt som behövdes tas bort så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Så c:a 600 kr/metern för material alltså för en källare med medeldjup på knappt 2 meter (sutteränghus)
Jag hade ingen asfalt som behövdes tas bort så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Jag vill minnas att jag i andra trådar jämfört kostnaderna och att de är jämförbara. Det har skiljt en hundralapp upp eller ner beroende på förhållanden och hur bra pris man lyckats förhandla fram.
Klicka här för att svara