Vi stambyter kåken och skall dra ny el i lägenheten. DÅ det finns väldigt få uttag (1 per sovrum) så tänkte jag installera några extra uttag.

Vi har fått ett pris på 1500 kr/uttag (utanpåliggande dragning), dvs jobb och material. VIsst kan vi ROT:a på detta, men jag tycker ändå att det känns rätt dyrt.

ÄR detta ett skäligt pris?

Du som privatperson kan ta ROT på arbetet, föreningen kan inte det.

Jo jag vet, men är 1500 dyrt för en privatperson som kan rota???

Är det 1500kr inkl. moms inkl. uttag och klamling av kabel så är det inte så farligt.

Ok Tack!

Är det verkligen ett rimligt pris? Inte för att jag vet men räknar man på kostnaderna så ett eluttag kostar väl ca 100 spänn och kabeln några tior. Hur jag än tänker så ska killen ha 1300kr för att dra utanpåliggande per uttag i arbete. En jäkligt långsam elektriker eller en skyhög timkostnad om du frågar mig.

Fråga flera elfirmor så får du en bättre uppfattning, annars ta det på löpande

snaggletooth skrev:
Fråga flera elfirmor så får du en bättre uppfattning, annars ta det på löpande
Tror det handlar om tillvalspriser för boende i flerfamiljshus under stamrenovering.

Jag hade fixat det för 1000:-/st :)

Bricco skrev:
Är det verkligen ett rimligt pris? Inte för att jag vet men räknar man på kostnaderna så ett eluttag kostar väl ca 100 spänn och kabeln några tior. Hur jag än tänker så ska killen ha 1300kr för att dra utanpåliggande per uttag i arbete. En jäkligt långsam elektriker eller en skyhög timkostnad om du frågar mig.
Låter som ett normalt schablon-pris för extra uttag. Man räknar ju ut ett ungefärligt genomsnitt. För vissa uttag kanske man måste klamra 10meter och borra genom en betongvägg. Medan det räcker med 2m klamring för nästa uttag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.