skall lägga klinker och kakla i ett ltet våtrum (toa,dusch handfat..)golvet ca 3,5 kvm väggarna 18 kvm . jag har fått ett pris på 25.000:- för detta och tycker det verkar mycket eller är det det? jag har köpt in allt material som behövs. tätskikt,spackel silikon kakel och klinker. är det någon som kan ge mig feedback på hantverkspriser för motsvarande jobb?

Hej, vet ju inte vad plattsättaren tar, men rörjobbet lär kosta 350-400+moms/h.
Vet ju inte hur det ser ut i ditt badrum, så det är svårt att uppskatta tiden..
Sen kan det kanske bli lite krångel om du har köpt porslin och blandare av tvivelaktig kvalitet. Då kan röris kanske vägra att montera dessa..

Har själv råkat ut för läckande toastolar mm. alternativt ligger hela spolmekanismen som ett plockepinn inne i cisternen.

Är priset för hela jobbet elle bara kakel & klinker??
Är de för allt så är de ju ok... dyrt om de bara e plattsättning.

Jag betalade lite mer än så för arbetet i vårt badrum som är av samma storlek, men då ingick rivning av det gamla (bl.a. inmurat badkar), bruk, fix, fog m.m. och montering av den nya inredningen.

Under våran renovering lyfte vi på varje sten och använt varje tänkbar kontakt för att hitta ett så bra pris som möjligt. Men vi kan lätt konstatera att priset för kakling ink utförning av tätskikt verkar ligga mellan 200:- till 300:- per kvm i sthlm regionen.

Vi gjorde det själv i stället. blev många öl i stället per kvm ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.