Hej!
Jag går i byggas tankar och funderar över vad elanslutning kan kosta någon som vet?
 
Mikael_L
Är tomten så ledningarna redan finns i gatan utanför typ, brukar det ligga runt 14000 - 22000:- beroende på nätägare och längd på servis-ledning och sånt.

Till detta tillkommer din kostnad för grävning av kabelgrav, fasadmätarskåpet, 2500-3500:- och en egen elektriker som kopplar upp själva skåpet. Nätägaren lägger endast in sin kabel i skåpet och sätter upp elmätaren.

Har du inte el alldeles invid huset är det omöjligt för oss att uppskatta kostnaden, du måste kontakta din nätoperatör.
Det kan bli någon tusenlapp extra ifall det endast behövs en lite längre och grövre kabel.
Det blir väldigt många tusenlappar om det måste sättas upp en ny transformator. The sky is the limit.
 
Kunde inte skrivit det bättre själv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.