skrotning av gammal oljepanna?

är det nån här som har ett pris på vad detta kostar?

sitter nämligen med slutfakturan på bergvärmeinstallationen, och allt är fint...

förutom att jag ser mig själv omöjligen kunna betala för saker som inte är avslutade?

de har fakturerat fulla värdet på offerten, MEN...

1. missat att speca borrdjup
2. missat att speca extra kostnader (har godkänt 2 på 3000:-)
3. inte demonterat och kört gamla pannan till skroten (den uppgiften jag behöver ungefär kost på)
4. inte installerat konvektorelement (3700:-)

Svårt att säga vad en skroting av en gammal oljepanna kostar..Gjutenpanna?Plåtpanna?Trappor? Går den att ta ut hel? osv osv..

gammal plåtskrälle med olja/el insats...

går att ta ut hel

antar att de har en depositionsavgift som företag?

Skulle gissa att det skulle gå loss på en ca 3-4000 spänn.

Annars e det bara att bjuda hem några polare så kan ni ha "Dricka öl och pannutkörnings fest"..Glöm inte att täcka golvet ordentligt bara..Kan bli duktigt skitigt... ;D

tänkte göra det själv ;)

bra att veta vad jag kan ta upp som exempel på kostreduktion mest...

har en eller två rörpular dagar framför mig nästa vecka med min röris... jag gör skitjobbet och lär mig... han gör finlir och instruerar

;)

efter en snabb diskussion med firman som jag beställt via (www.sinfraenergi.se) så gick de med på att vi skippar tillkommande faktura på 3000:- plus moms (foder + elinstallation)...

måste säga att jag är grymt nöjda med vad de gjort och den lösning som jag numera har...

rekommenderar varmt till er som bor i stockholms området (speciellt norra delen)

cheerios

TiGGrE skrev:
efter en snabb diskussion med firman som jag beställt via (www.sinfraenergi.se) så gick de med på att vi skippar tillkommande faktura på 3000:- plus moms (foder + elinstallation)...

måste säga att jag är grymt nöjda med vad de gjort och den lösning som jag numera har...

rekommenderar varmt till er som bor i stockholms området (speciellt norra delen)

cheerios
Jag hade Sinfra-gubben här på besök under min upphandling. Riktigt snygg offert faktiskt (pluspoäng i kanten, jag är petig med sådant). Verkade seriös, men vi var inte riktigt överens om hur stor pumpen skulle vara. Ej heller nappade man riktigt på mina ideer kring att acktank osv för golvvärme sommartid. Men dock, håller med om att dom verkade vettiga.

kul pryl... hos mig var det solklart att installera acktank till golvvärmesystemet som jag bad om att få förberett :)

undra om de ändrat inställning på den punkten?

de var inte billigast, men polare som använt dem rekommenderade dem... och de var helt klart de som framstod som mest seriösa och körde inte med attityden: det här är lösningen, ta den!...

ville de installera en kralligare panna än du ville ha? pratade lite med killarna som gjorde installationen, de sa att de hade mycket bättre erfarenhet av scroll modellerna mot kolv... så därför de ofta rekommenderade större modellen?

får se imorron vad elförbrukningen ligger på mot vad det brukar :)

Ja han var bestämd på storleken, en 8,5a, och detta efter att ha *tittat* på huset - utan att räkna en millimeter. Som du också påpekade var man dyra och jag såg ingenting som motiverade priskillnaden då. Ingen leverantör jag pratade med ville påstå att det var någon märkbar skillnad på skroll eller kolvkomp.

Men som sagt, Sinfra verkade ok som leverantör. Priset är ju alltid en diskussionsfråga. Jag behövde ytterligare en IVT-leverantör för att kunna jämföra ordentlig (två av varje ungefär, Nibe, Thermia, Ivt, CTC) och då passade sinfra bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.