Hej!

Vi är sjukt trötta på vårt badrum, men orkar inte göra några jättestora förändringar då vi bara ska bo kvar här i 1-2 år, men vi funderar på att göra några enkla saker.
-Måla väggarna (hård våtrumstapet nu)
-Byta tvättställ och sätta dit ett skåp under
-Byta toalettstol (flera andra i huset av samma modell har gått sönder vilket lett till vattenskador)

Badkaret och blandare där behåller vi.

Badrummet är ca 2,0*2,0 stort, 2,4 i tak och har inga fönster.

Vad jag kan se sitter våtrumstapeterna väldigt bra mot väggen, så det borde bara vara att måla med täckfärg enligt butiken där jag ska köpa färg.

Eftersom det är första gången vi ska göra något sånt här så undrar jag om det är något jag glömt i min kostnadskalkyl:

Tvättställ 800
Tvättställsskåp 595
Blandare 595

Spegelskåp 1295
Duschdraperi 300
Toastol 1600

Kalkrengöring 50
Målartvätt 50

Täckfärg 1000
Rollers ect 500

Total 6785

Är det något jag missat totalt? Vi planerar att göra att arbete själva och ska få hjälp av släktingar att byta handfat och toalett. Något mer man behöver köpa till? Har målat om i andra rum tidigare, men aldrig gjort något så här stort. Känns som om jag missat massor när jag bara får det till strax under 7000 kr.

Tack på förhand om någon vill hjälpa till med lite åsikter! :)

kalkylen verkar rimlig men förberedd dej på en slutsumma på ca10 000kr :). Det är så lätt att addera en ny matta och nya handdukar , lampskärm och några andra små prylar i rätt färg ...osv .
Lycka till!
gaia

Måla dörr karm? Kanske ny draperistång (finns fina i aluprofil som ser smäckra ut och ger en "lyxigare" känsla). Nya krokar (dyrt!)? Belysning? Nytt duschset till badkaret (förhöjer ju upplevelsen direkt)?

//Johan

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Blandare för 595. Köp inte ett okänt märke där. Köp något från FMM, Mora, Grohe eller Oras. Finns nog något mer OK märke. Men "design" blandare som ofta säljs tillsammans med badrumsmöbler håller ofta väldigt låg kvalitet. Stor risk att den inte ens håller i två år. Obs det finns kända märken inom badrumsmöbler som också ger sig på blandare, men blandare skall man välja från firmor med just den specialiteten.

För 595 kr går det nog att hitta även märkesblandare, men går du upp till 8 - 900 så får du lite större valfrihet, och kvalitet.

Att måla dörrkarmen hade jag inte ens tänkt på, men det var en väldigt smart idé då det finns små röda fläckar från hårfärgning på den.

Duschsettet ser faktiskt helt okej ut tror det är bytt någon gång, men ska titta runt lite.

Vad gäller belysning kommer det dels vara inbygd belysning i spegelskåpet, men ny taklampa kanske man borde titta på. Kan man använda vilken typ av lampa som helst till det eller ska det vara special?

Ska kolla upp lite med krokar och sånt extra. :) Nya handdukar och lite sånt lär det helt klart också bli, ska lägga till det i kalkylen.

Vad gäller blandare valde vi en de lite dyrare från Ikea (inte dyraste), men det kanske inte är någon bra idé alltså? Ska kolla runt lite och se om jag kan hitta någon från företagen du nämnde hempularen. :)

Tack för all hjälp! :)

Köpte Gustavsbergblandare till toatvättställ på Hornbach häromdan. 475:- för "standardmodellen".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.