Det är lödda Prisolrör. Brukar hålla i evighet. Men de är klåpaktigt dragna.
 
Intet Intet skrev:
Det är lödda Prisolrör. Brukar hålla i evighet. Men de är klåpaktigt dragna.
Vad jag förstått också. Kan du utveckla hur?
 
Jag drog och lödde mycket Prisolrör för länge sedan. Rören är mycket starka och lödningarna ännu starkare. Jag har aldrig varit med om att de gått sönder. Men men, någon gång måste ju vara den första.
Känner väl igen dragningen och klammningen med spik. Där det inte syntes var det inte så noga hur det såg ut.
 
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
K kedjehus1973 skrev:
Visst. Av någon anledning är delar av dem tejpade. Detta är en del av dem och jag tror att de flesta har fått läckor under diskbänken/utkastaren till utomhuskranen, bild 2.
Antagligen för att det har frusit multipla gånger.

kopparrör håller ofta för några få frysningar, men töjer sig lite var gång och till sist brister det.
 
X xxargs skrev:
Antagligen för att det har frusit multipla gånger.

kopparrör håller ofta för några få frysningar, men töjer sig lite var gång och till sist brister det.
Frusit? Det är inte minusgrader i huset…
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
du skrev vattenutkastare som kan leda in kyla - och hur kallt blir det där rören går när det är riktigt kallt och under lång tid utomhus...

det behövs bara enstaka 1/10-dels grad under nollan för att det skall bli is i rör

Det är lite så man måste fundera om nu rören har gått sönder och lappats mer än en gång
 
X xxargs skrev:
du skrev vattenutkastare som kan leda in kyla - och hur kallt blir det där rören går när det är riktigt kallt och under lång tid utomhus...

det behövs bara enstaka 1/10-dels grad under nollan för att det skall bli is i rör

Det är lite så man måste fundera om nu rören har gått sönder och lappats mer än en gång
Ok. Det är tejpat en bit därifrån men kanske kan vara som du säger. Rörmokaren hade inget svar på varför. Just de verkar inte ha gått sönder men det kanske är något som någon försökte förhindra
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.