Vi ska göra ett badrum i källaren, och funderar nu lite på vad det skulle kosta att låta någon göra jobbet. Vi kommer att riva ut allt så hantverkarna har betonggolv, 3 murade väggar och en reglad vägg att utgå ifrån. Vi vill sen lägga in vattenburen golvvärme, kakel o klinker runt om, nytt tak med spottar. Är det någon som har gjort något liknande, vad kostade det isåfall!? Rummet är ca 9 kvm.

Det är ju som vanligt väldigt svårt att bedöma på distans och utan bättre förutsättningar. Prisbilden skiljer sig också åt i landet och mellan storstad kontra landsbygd.

Du skriver vattenburen golvvärme. Menar du med det att golvet skall bilas upp? Hur ser plattan ut? Isolerad? Om det inte skall bilas upp, hur blir det med nivåskillnaden? Vad finns det för uppvärmning idag?

Badrum i en källare är ju alltid lite speciellt när det gäller tätskikt och fuktspärrar. Skall det vara dusch? kabin? badkar?

Finns erfoderliga avlopp och övrig VVS? Golvbrunnar?

Går det att sänka taket för spots, eller blir det för låg takhöjd då?

Som du inser, så finns det massor med frågor som gör ett svar väldigt svävande.
Min bedömning/gissning säger dock någonstans mellan 100 - 150 000 kr kanske.

Det finns utrymme för att lägga på slang för golvvärme på befintlig platta som är isolerad. Jag kommer att ordna så att avloppen finns på plats.
Det befintliga innetaket kommer vi att ta bort, då går det fint att sätta dit skydd för spottarna innan man monterat dit nytt.
Din gissning är ungefär som min, ville bara försöka att skaffa mig en uppfattning innan jag gör mig besväret att begära in offerter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.