9 055 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Kösfläktgenom träfasad
Ja, blåsa kan det här på schlätta med 15km fri sikt, ibland får vi hämta grillen i grannens hästhage. Men bullrar gör det inte annat än från grannens traktor ibland.
Dumt nog så frågade jag kommunen och en flane till handläggare menade att det behövdes bygganmälan. Vi flyttar egentligen också vårt kök, men det är ett gammalt parhus där det i det nya köket också legat ett kök som inte varit i bruk på 30-40 år. Så jag kallar det renovering, men imkanalen genom fasaden skulle likförbannat bygglovsanmälas. Har frågat vidare uppåt till någon chef på kommunen men ångrar att jag alls frågade.
Huven såg snygg ut, men enligt sotarn och räddningstjänsten skall det ändå på en plåt/mineritskiva på 25 åt sidorna/neråt samt en meter uppåt
Dumt nog så frågade jag kommunen och en flane till handläggare menade att det behövdes bygganmälan. Vi flyttar egentligen också vårt kök, men det är ett gammalt parhus där det i det nya köket också legat ett kök som inte varit i bruk på 30-40 år. Så jag kallar det renovering, men imkanalen genom fasaden skulle likförbannat bygglovsanmälas. Har frågat vidare uppåt till någon chef på kommunen men ångrar att jag alls frågade.
Huven såg snygg ut, men enligt sotarn och räddningstjänsten skall det ändå på en plåt/mineritskiva på 25 åt sidorna/neråt samt en meter uppåt
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 730 inlägg
Har du kollat med sotaren om hur han ställer sig till brandspjäll?
Byggveteran
· Åland
· 2 075 inlägg
Så om det börjar brinna är det inte så viktigt, bara det är snyggt? ��
Vad känns viktigast, brandskydd eller estetik? Bara att välja.
Vad känns viktigast, brandskydd eller estetik? Bara att välja.
Redigerat:
Jo om jag måste välja så blir jag ogärna ett snyggt lik, men bra om man kan få både estetik och säkerhet - det är väl det som är signumet för sann byggnadskonst?seniorkonsult skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden