JLov skrev:
Kompressorn slår ju av vid inställt tryck? Alltid redo och man slipper brytare?
Ja fast åtminstone min har någon typ av "pyspunka" som gör att den startar på de mest oväntade tidpunkter. Jag har blivit halvt ihjälskrämd av den mer än en gång...

Vill man leta utanför sveriges gränser är en bra sökning Spring Wound Timer. Utmaningen då är att hitta en som passar i svensk apparatdosa.

Redigerat:
Det är ju fantastiskt att man klarar av att göra en fungerande trådlös lösning för 300 kr men inte en trådat för under 700!!

Bra tips

Biltema artnr 350053 ?

Mikael_L
JLov skrev:
Biltema artnr 350053 ?
Ja för mig själv är det faktiskt en fullt OK lösning. Inte alls lika elegant som något specialuttag med inbyggd timer osv. Men å andra sidan lätt flyttbart kompressorn blir inte låst till ett visst uttag.

Funkar inte för mig då munstycke och kompressor inte är ens på samma våningsplan.

Antingen skaffar du en timer som styr ett uttag vid kompressorn eller så drar du ner en skarvsladd till timern jag länkade till.

nimhed skrev:
Japp, så är det ju. Speciellt nu sedan jag gjort kopplingarna betydligt tätare än innan. Men 100% tät är den nog inte, så en strömbrytare om man ska vara iväg en vecka är nog inte fel.

Kanske att mina tankar grundar sig på de gamla kopplingarna när den läckte som ett soll.

SÅ tillbaka till min senaste fråga. Malmströms brytare med lampa: Tänder lampan när kompressorn är av, eller är det något man själv kan justera i brytaren?
http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=1896066

Lampan lyser när ström passera igenom brytaren. Kräver nolla.

Pierre1981 skrev:
[länk]

Lampan lyser när ström passera igenom brytaren. Kräver nolla.
Ahh, lysande! Jag trodde att den lös då ingen ström passerade för att man skulle hitta brytaren i mörker.

Kanske inte aktuellt för TS, men jag använder mitt intelligenta elsystem (ELKO:s) till detta.
Då kan jag ställa in lite olika scenarion när kompressorn ska slås på, men framför allt slås av. T.ex. ALLTID så av den kl 22 på kvällen, eller när all belysning släcks i garaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.